عصر خودرو

امروز در بازارهای جهانی؛

قیمت طلا با تضعیف ارزش دلار افزایش یافت

عصر بازار- امروز در بازارهای جهانی قیمت طلا تحت تأثیر افزایش نیافتن نرخ بهره در آمریکا و کاهش ارزش دلار به کمترین میزان خود از ماه سپتامبر،‌۲ دلار افزایش یافت.

قیمت طلا با تضعیف ارزش دلار افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس ، امروز در بازارهای جهانی قیمت هر اونس طلا با 1.8 دلار افزایش نسبت به قیمت روز گذشته 1221 دلار و 80 سنت معامله شد.

    قیمت فلز زرد امروز در کمترین زمان به قیمت 1212 دلار و 90 سنت و در بیشترین زمان به قیمت 1226 دلار و 30 سنت به فروش رفت.

    قیمت این فلز گرانبها امروز نسبت به یک ماه گذشته 44.3 دلار و نسبت به یک سال گذشته 120 دلار با کاهش همراه بود.

    در گروه سایر فلزات گرانبها هم نقره افزایش 4 سنتی داشت و هر اونس از این فلز به قیمت 15.94 دلار معامله شد.

    فلزات پلاتینوم و پالادیوم هم افزایش‌هایی به ترتیب 2 و 8 دلار را داشتند.

    بررسی آمارهای یک ماه گذشته حاکی از آن است که قیمت طلا از 12 ژوئن تاکنون مسیر کاهشی را پیموده، به‌طوری‌که بیشترین قیمت طلا در یک ماه گذشته مربوط به 12 ژوئن به میزان 1270 دلار در هر اونس بوده و در 7 جولای به 1220 دلار در هر اونس رسیده است. اما طی چند روز گذشته مسیر طلا تقریباً افزایشی شده و امروز به قیمت 1221 دلار در هر اونس معامله می‌شود.

    خبرگزاری رویترز درباره دلیل افزایش قیمت طلا نوشت: پس از آنکه بانک مرکزی آمریکا روز گذشته در جمع‌بندی خود به تصمیمی برای افزایش نرخ بهره در این کشور نرسید، دلار در این کشور افت کرد.

    روز گذشته جنت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا اعلام کرد که بررسی آمارها نشان می‌دهد که هنوز به تورمی که ما را به این تصمیم وادارد تا نرخ بهره را افزایش دهیم، نرسیده‌ایم.

    وی افزود: هنوز ابهاماتی وجود دارد و ما نمی‌دانیم چه زمانی و چگونه نرخ بهره را در آینده افزایش خواهیم داد،‌ بنابراین سرمایه‌گذاران امید خود را برای افزایش نرخ بهره در آینده‌ای نزدیک و با سرعت بیشتر از دست دادند. در پی این صحبت‌ها ارزش دلار کاهش یافت.

    کاهش ارزش دلار باعث می‌شود کشورهایی که با ارز غیر از دلار خریداری می‌کنند، قیمت طلا برای آنها ارزان‌تر تمام شود، بنابراین تقاضا افزایش یافت و قیمت در بازارهای جهانی بالا رفت.

    برچسب ها