عصر خودرو

نقش صندوق سرمایه‌گذاری قطر در مقاومت اقتصادی مقابل تحریم‌ها

عصر بازار- بخش مالی اقتصاد قطر نیز از تأثیرات تحریم ها مصون نبوده و با مشکلاتی مواجه شده است اما در این مدت، صندوق سرمایه گذاری قطر توانسته است با در اختیار گذاشتن منابع دلاری خود برای بانک های قطری، بخش قابل توجهی از مشکلات این بانک ها را پوشش دهد.

نقش صندوق سرمایه‌گذاری قطر در مقاومت اقتصادی مقابل تحریم‌ها
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از پایگاه خبری اقتصاد مقاومتی ، صندوق ذخیره ارزی کشور قطر که با نام صندوق سرمایه گذاری قطر فعالیت میکند تاکنون توانسته است نقشی اساسی در مقاومت اقتصادی این کشور در مقابل تحریم های دیگر کشورهای عربی داشته باشد.

    صندوق سرمایه گذاری قطر در سال 2005 میلادی فعالیت خود را آغاز کرده و اکنون بیش از 342 میلیارد دلار سرمایه در اختیار دارد. در حال حاضر صندوق سرمایه گذاری قطر از نظر میزان سرمایه نهمین صندوق بزرگ جهان محسوب میشود. این صندوق در حال حاضر در بسیاری از شرکت های بزرگ دنیا همچون توتال فرانسه سهام دار است.

    صندوق سرمایه گذاری قطر به طور کلی نقشی مهم و اساسی در نظام بانکی و مالی قطر دارد و در بسیاری از پروژه های این کشور در تأمین مالی سهم دارد. در جریان تحریم های اخیر کشورهای عربی نیز منابع این صندوق در کاهش اثرات تحریم ها نقشی ویژه داشته است.

    اکنون 5 هفته از تحریم قطر توسط کشورهای عربستان، امارات، بحرین و مصر میگذرد. در این مدت تحریم های کشورهای عربی جنبه های مختلفی داشته و بخش های مختلف اقتصاد قطر را هدف قرار داده است.

    بخش مالی اقتصاد قطر نیز از تأثیرات تحریم ها مصون نبوده و با مشکلاتی مواجه شده است اما در این مدت صندوق سرمایه گذاری قطر توانسته است با در اختیار گذاشتن منابع دلاری خود برای بانک های قطری، بخش قابل توجهی از مشکلات این بانک ها را پوشش دهد.

    کشور قطر یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان است که از منابع انرژی فراوانی بهره مند است. این کشور هر ساله بخشی از منابع حاصل از فروش نفت و گاز خود را در صندوق ذخیره ارزی خود ذخیره میکند. اکنون که این کشور با مشکلات تحریمی مواجه شده است، این صندوق توانسته است بخشی از مشکلات و کاستی های اقتصادی این کشور را پوشش دهد.

    استفاده بهینه از منابع صندوق ذخیره ارزی میتواند مزایای زیادی برای توسعه اقتصادی کشورها و همچنین افزایش تاب آوری و مقاومت اقتصادی داشته باشد. اما پیش شرط استفاده بهینه از منابع صندوق ذخیره ارزی در دسترس بودن منابع آن و همچنین داشتن برنامه صحیح و هدفمند برای استفاده از این منابع است.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو