عصر خودرو

علاقمندی فرانسه و ایتالیا به پروژه‌های آلومینیوم ایران

عصر بازار: پایگاه خبری بلومبرگ به نقل از معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت نوشت: پروژه‌های آلومینیوم و فولاد علاقه شرکتهای ایتالیایی را بدنبال داشته است در حالیکه شرکتهای فرانسوی هم به آلومینیوم و همکاری فنی چشم دوخته اند.

علاقمندی فرانسه و ایتالیا به پروژه‌های آلومینیوم ایران
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل  از ایسنا، ایران با انتظار برای برداشته شدن تحریم‌ها و افزایش تولید فلزات مختلف از طلا و روی گرفته تا سنگ آهن، به منظور توسعه 15 پروژه معدنی از حضور سرمایه گذاران بین المللی استقبال می‌کند.

    مهدی کرباسیان، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در مصاحبه ای به بلومبرگ گفت: پرزیدنت حسن روحانی برای امضای توافقنامه‌های توسعه بعضی از این پروژه‌ها قرار است در نوامبر به فرانسه و ایتالیا سفر کند.

    وی در ادامه افزود: آگهی حضور در مناقصه این 15 پروژه تا چهار ماه آینده منتشر خواهد شد و نخستین مناقصه که در اکتبر منتشر می‌شود، برای ساخت معدن طلای نیکویه در غرب تهران است.

    ایران همچنین خواهان شراکت با شرکتهای بین المللی فعال در بخش عناصر خاکی نادر بوده و احتمال اکتشاف تیتانیوم و اسکاندیوم بسیار امیدبخش است.

    طبق گزارش سازمان زمین شناسی آمریکا، پیش بینی می‌شود تولید طلای ایران در مقایسه با تولید سال 2013 سه برابر شده و تا سال آینده به 10 هزار کیلوگرم (321 هزار و 507 اونس) برسد در حالیکه تولید سنگ آهن، فولاد، کروم، آلومینیوم، بوکسیت، مس و روی هم افزایش پیدا می‌کند.

    توافق هسته ای که میان ایران و شش قدرت بین المللی در ژوییه امضا شد و بهبود روابط تهران، زمینه ساز گسترش حضور شرکتهای خارجی خواهد بود.

    کرباسیان عنوان کرد: ما برای مشارکت شرکتهای بین المللی علاقمند به حضور در صنعت معدن ایران محدودیتی قائل نخواهیم شد. سرمایه گذاران علاقمند می‌توانند برای مالکیت 100 درصدی پیشنهاد دهند یا با شرکتهای داخلی یا هر شرکت بین المللی دیگری وارد شراکت شوند.

    به گفته مووافا تایب، تحلیلگر ارشد مواد معدنی سازمان زمین شناسی آمریکا، ایران و مراکش در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا بزرگترین معدنکاران فلزات هستند. تولید آلومینیوم ایران از 820 هزار تن در سال 2013 به یک میلیون تن تا سال آینده افزایش خواهد یافت و تولید مس این کشور از 220 هزار تن در سال 2013 به 500 هزار تن تا سال 2020 افزایش خواهد یافت. ایران همچنین تولید بوکسیت، سرب، روی، کروم، فولاد و سنگ آهن دارد.

    کیوان جعفری طهرانی، مدیر امور بین الملل انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن ماه گذشته به بلومبرگ اظهار کرد: ایران به جای فروش به بازارهای خارجی، درصدد جذب 20 میلیارد دلار سرمایه برای توسعه صنعت فولاد داخلی است.

    طبق گزارش سازمان زمین شناسی آمریکا، تولید سنگ آهن ایران که ماده خام فولادسازی است، از 38 میلیون تن در سال 2013 به 40 میلیون تن در سال آینده افزایش خواهد یافت.

    کرباسیان در ماه اوت گفته بود تولید فولاد از 22 میلیون تن در سال جاری به 55 میلیون تن تا سال 2025 صعود خواهد کرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها