عصر خودرو

مدیرعامل بانک ملی خبر داد

ثبت ٧٦ هزار پیام سوئیفتی در پسابرجام

عصر بازار- مدیرعامل بانک ملی با بیان اینکه در حال مذاکره با ۱۸۰ بانک دنیا برای برقراری روابط کارگزاری هستیم از ثبت ٧٦ هزار پیام سوئیفتی در پسابرجام خبر داد.

ثبت ٧٦ هزار پیام سوئیفتی در پسابرجام
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، محمدرضا حسین‌زاده در مراسم افتتاح موزه بانک ملی که برگزار شد، گفت: نظام بانکی ایران از تحریم‌ها ضربه زیادی خورده بود ولی پس از برجام دست بر زانو زده و به بازسازی روابط بانکی با دنیا پرداخت و اکنون بانک ملی با 140 کارگزاری دنیا از 30 کشور دنیا مشغول به کار بوده و با 180 بانک دیگر هم در حال مذاکره است.

    مدیرعامل بانک ملی در بخشی از سخنانش با بیان اینکه 76 هزار پیام سوئیفتی نیز بعد از برجام به ثبت رسیده است، گفت: بالغ بر دو میلیارد یورو اعتبار اسنادی از سوی بانک ملی گشایش شده و در پایان سال ١٣٩١ نیز تراز ارزی بانک ملی منفی 1.6 میلیارد یورو بوده است که اکنون به 500 میلیون یورو رسیده است. ضمن اینکه مطابق با تاکید دولت، به دنبال واگذاری شرکت‌ها هستیم که در یکسال اخیر، بیش از 10 هزار میلیارد ریال از شرکت‌های خود را به بخش خصوصی واگذار کرده‌ایم.

    وی همچنین بیان کرد: بانک ملی همواره در طول تاریخ نهادساز بوده است که نمونه آن هم، تبدیل بانک رهنی به بانک مسکن بوده که از دل این بانک بیرون آمده است؛ ضمن اینکه تا سال 1340 چاپ اسکناس نیز به عهده این بانک بوده است.

    حسین زاده ادامه داد: در سال گذشته بانک‌های دولتی به بیش از 25 هزار واحد تولیدی 18 هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده‌اند که سهم بانک ملی 3000 میلیارد تومان برای 4000 واحد تولیدی بوده است؛ ضمن اینکه در حوزه مسکن روستایی و خرید محصولات کشاورزی نیز وارد شده است.

    او درباره تکالیف نظام بانکی اظهار کرد: قوانینی که بر این بانک‌ها نظارت دارد، به اندازه نظارتی که بر بانک‌های دیگر که چهار سال قبل تاسیس شده‌اند، نیست. در حالی که ذخیره قانونی بانک‌های دولتی باید متفاوت از ذخیره قانونی بانک‌های خصوصی نزد بانک مرکزی باشد؛ بنابراین باید زنجیر را از پای بانک‌های دولتی باز کرد تا بتوانیم جهش داشته باشیم.

    برچسب ها