عصر خودرو

رویترز:

عربستان ماه آینده صادرات نفت خود را ۶۰۰ هزار بشکه در روز کاهش می‌دهد

عصر بازار- یک منبع آگاه در دولت عربستان اعلام کرد: این کشور با هدف تأمین تقاضای نفت داخلی خود در ماه تابستان صادرات نفت خود را در ماه آگوست ۶۰۰ هزار بشکه در روز کاهش خواهد داد.

عربستان ماه آینده صادرات نفت خود را ۶۰۰ هزار بشکه در روز کاهش می‌دهد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس، یک منبع آگاه سعودی اعلام کرد: عربستان قصد دارد ماه آینده میلادی با هدف تأمین تقاضای نفت داخلی این کشور در کنار عمل به تعهدات خود در راستای توافق اوپک با دیگر کشورهای نفتی صادرات نفت خود را 600 هزار بشکه در روز کاهش خواهد داد.

    این منبع آگاه نسبت به سیاست‌های نفتی دولت سعودی طی روز جاری اعلام کرد: در ماه‌های تابستان تقاضای نفت به شدت در داخل عربستان افزایش می‌یابد و ما نیز می‌خواهیم به تعهدات خود در قالب اوپک عمل کنیم.

    وی ادامه داد: با هدف پایبند بودن به سهمیه تولید عربستان در میان کشورهای اوپک و همچنین تأمین تقاضای داخلی نفت در فصل تابستان عربستان سعودی در ماه آگوست تولید نفت خود را به میزان 600 هزار بشکه در روز کاهش خواهد داد.

    این منبع آگاه، افزود: بر همین اساس صادرات نفت عربستان در ماه آگوست به کمترین میزان طی سال جاری خواهد رسید.

    این منبع آگاه همچنین اعلام کرد: صادرات نفت عربستان به آمریکا در ماه آگوست به زیر 800 هزار بشکه در روز خواهد رسید. اخیراً عربستان طی گزارشی به اوپک اعلام کردند تولید نفت این کشور در ماه ژوئن به 10.7 میلیون بشکه در روز رسید که تا حدودی بالاتر از رقم تعیین شده از سوی اوپک بوده است.

    این منبع آگاه بدون ارائه جزئیات اعلام کرد: مجموع تولید نفت عربستان در ماه جولای کمتر از تولید نفت این کشور در ماه ژوئن خواهد بود.

    در حال حاضر به جز لیبی و نیجریه تولید نفت دیگر کشورها افزایش قابل توجهی نداشته است اما در عین حال تقاضای نفت افزایش قابل توجهی داشته و شاهد آن هستیم مازاد عرضه نیز به انبارها هدایت می‌شوند.

    منبع آگاه سعودی ادامه داد: عربستان به همکاری نزدیک خود با دیگر تولیدکنندگان نفت در راستای نظارت و تثبیت بازار از طریق کاهش عرضه نفت به بازار جهانی ادامه خواهد داد.

    برچسب ها