عصر خودرو

افزایش ۴ برابری صادرات نفت آمریکا طی ۳ سال آینده

عصر بازار- وزیر انرژی روسیه در حاشیه سفر خود به استانبول ترکیه از احتمال کاهش بیشتر عرضه نفت و تمدید توافق اوپک خبر داد .

افزایش ۴ برابری صادرات نفت آمریکا طی ۳ سال آینده
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس ، الکساندر نواک وزیر انرژی روسیه طی سخنانی از احتمال تمدید مدت زمان اجرای توافق کاهش عرضه نفت به بازار جهانی خبر داد و اعلام کرد: این امکان وجود دارد که عرضه نفت به بازار جهانی بیش از پیش کاهش یابد.

    این مقام روسی که در حاشیه شرکت در کنگره جهانی نفت در استانبول ترکیه سخن می‌گفت، ادامه داد: در صورتی که نیاز باشد ما مدت زمان توافق کشورهای نفتی و اوپک برای کاهش عرضه نفت به بازار جهانی را افزایش می‌دهیم.

    این وزیر روس افزود: و اگر بازهم نیاز باشد ما می‌توانیم میزان کاهش عرضه نفت به بازار جهانی را افزایش داده و یا کاهش دهیم.

    اوپک و روسیه در تلاش هستند تا قیمت نفت در بازار جهانی را که در سال 2014 سقوط کرد به شرایط تعادل بازگردانند. اواخر سال گذشته میلادی کشورهای عضو اوپک و دیگر کشورهای تولیدکننده نفت جهان توافق کردند تا مجموع عرضه نفت به بازار جهانی را 1.8 میلیون بشکه روزانه کاهش دهند.

    این توافق 6 ماهه در ماه می به مدت 6 ماه دیگر تمدید شد، اما علی‌رغم این تمدید به دلیل افزایش تولید نفت شیل آمریکا، قیمت نفت روند کاهشی را در پیش گرفته است.

    *افزایش 4 برابری صادرات نفت آمریکا طی سه سال آینده

    مؤسسه «پیرا انرژی» پیش‌بینی کرده است که آمریکا طی سه سال آینده صادرات نفت خود را 4 برابر خواهد کرد و حتی حجم آن را از صادرات برخی اعضای اوپک بالاتر خواهد برد. پیش‌بینی می‌شود در سال 2020 روزانه 2.25 میلیون بشکه نفت صادر کند که از صادرات نیجریه و کویت بیشتر خواهد بود.

    گری راس مدیر بخش نفت مؤسسه پیرا اعلام کرد آمریکا عضو اوپک نیست و نمی‌خواهد با هدف افزایش قیمت، تولید خود را کنترل کند و این مسئله خبر بدی برای اوپک محسوب می‌شود.

    پیشتر امین ناصر مدیر شرکت نفت دولتی آرامکوی عربستان در سخنرانی خود در همین کنگره از احتمال بروز کمبود عرضه نفت به بازار جهانی به دلیل پایین بودن سرمایه‌گذاری‌های نفتی در شرایط کنونی خبر داد.

    برچسب ها