عصر خودرو

فعالیت شرکت فنلاندی خدمات مهندسی و تجهیزات در نیروگاه‌های برق ایران

عصر بازار- شرکت فنلاندی وارتسیلا با تامین خدمات مهندسی و تجهیزات ۲ نیروگاه برق در ایران اعلام کرد: «ایران با کمبود برق مواجه است و ما فعالانه در نیروگاه‌های تولید و توزیع برق در این کشور فعالیت می‌کنیم.»

فعالیت شرکت فنلاندی خدمات مهندسی و تجهیزات در نیروگاه‌های برق ایران
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس، شرکت فنلاندی وارتسیلا برای 2 نیروگاه برق متعلق به شرکت‌های ایرانی «باران نیرو بشل» و «تامین نیرو سام» خدمات مهندسی و تجهیزات تامین خواهد کرد.

    وارتسیلا یکی از تامین‌کنندگان بزرگ و تولیدکننده انواع تجهیزات دریایی و همچنین ارائه‌کننده خدمات انرژی و نیز سازنده نیروگاه در جهان است.

    وارتسیلا در بیانیه‌ای اعلام کرد این شرکت برای نخستین بار تجهیزات و خدمات مورد نیاز نیروگاه‌های برق نامتمرکز از این نوع در ایران را تامین خواهد کرد. این اقدام در راستای گذار بازار تولید برق ایران به فناوری‌های انعطاف پذیرتر و  هوشمندتر صورت گرفته است.

    در ادامه این بیانیه آمده است نیروگاه بزرگ‌تر در سوادکوه در استان مازندران واقع است. این نیروگاه با 3 موتور 34SG وارتسیلا با تولید 29 مگاوات تجهیز خواهد شد.

    دیگر نیروگاه برق در شهر تبریز واقع شده است که 2 موتور 34SG وارتسیلا با ظرفیت تولید 19 مگاوات در ان به کار گرفته خواهد شد. هر دو نیروگاه تقریبا در مجموع برای 100 هزار خانوار و دیگر صنایع کوچک در این مناطق برق تولید خواهد کرد.

    این بیانیه افزود سفارش‌ها برای سه ماهه دوم 2017 ثبت شده بود و انتظار می‌رود که در 3 ماهه سوم 2017 تحویل شدند.

    تورد جانسون، مدیر توسعه تجاری وارتسیلا انرژی گفت: «ایران با کمبود برق مواجه است و ما فعالانه در نیروگاه‌های تولید و توزیع برق در این کشور فعالیت می‌کنیم.»

    وی افزود: «این پروژه‌ها نشان گواه قابل توجهی از اطمینان ایرانی‌ها به  ماست.»

    مدیر شرکت تامین نیرو سام درباره این پروژه‌ها گفت: «فن آوری وارتسیلا، توانایی آن برای انتقال راه‌حل‌های تولید برق به صرفه و انعطاف پذیر و به همراه سابقه آن در با کیفیت بودن فعالیتش، به طور قطع، دلایل اصلی ما برای امضای این قرارداد بوده است.»

    وی ادامه داد: « بعلاوه، استفاده از گاز به عنوان سوخت این نیروگاه‌ها، تاثیر مهمی در حفاظت از محیط زیست در برخواهد داشت.»

    این شرکت فنلاندی در 176 کشور جهان فعالیت دارد.

    برچسب ها