عصر خودرو

کنگره آمریکا وارد بحث معامله بورس شیکاگو شد

عصر بازار- ۱۱ تن از اعضای کنگره آمریکا با ارسال نامه ای به کمیسیون اوراق بهادار آمریکا نسبت به فروش بورس اوراق بهادار شیکاگو به سرمایه گذاران چینی مخالفت خود را ابراز کردند.

کنگره آمریکا وارد بحث معامله بورس شیکاگو شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، اعضای کنگره با ارسال نامه ای به کمیسیون اوراق بهادار آمریکا نسبت به بی اعتنایی آنها در نظارت بر نحوه سرمایه گذاری افراد خارجی عکس العمل نشان دادند.

    بر اساس این گزارش، پروپوزال فروش بورس شیکاگو که قیمتی نامعلوم دارد و پیشنهاد خرید آن توسط کنسرسیوم گروه تجاری چونگینگ کازین ارائه شده توجه بسیاری از منتقدین در آمریکا را به خود جلب کرده است.

    این نخستین بار است که یکی از بورس های اوراق بهادار آمریکا توسط سرمایه گذاران چینی خریداری می شود .

    در این بین گفته می شود چند سرمایه گذار آمریکایی نیز در این کنسرسیوم چینی حضور دارند اما کلیت شرکت، یک گروه تجاری چینی است.

    در نامه ای که چند تن از اعضای حزب جمهوری خواه و دموکرات به کمیسیون اوراق بهادار آمریکا نوشته اند، آمده است: با اوضاع و ابهاماتی که بازارهای سرمایه چین دارند، پس از این معامله دیگر امکان هیچ نظارتی بر عملکرد بورس اوراق بهادار شیکاگو وجود نخواهد داشت. تفویض اختیاری کاملا ناعادلانه و نامناسب به شرکت های چینی که کاملا از طریق دولت آن کشور اداره می شود، می تواند برای بورس اوراق بهادار شیکاگو و اقتصاد کشور خطرناک باشد .

    بر این اساس، کمیسیون اوراق بهادار که وظیفه نظارتی بر ادغام بازارهای سرمایه و تطبیق آن با قانون فدرال را بر عهده دارد، با دریافت این نامه اعلام کرده است که تا 60 روز آینده تصمیم نهایی را اتخاذ خواهد کرد.

    بورس شیکاگو که برای اقتصاد آمریکا یک نیچ مارکت محسوب می شود تقریبا 0.5 درصد از معاملات اوراق بهادار در آمریکا را به سرانجام می رساند.

    نیچ مارکت ها در واقع، بخش حاشیه‌ای کوچکی از بازار است که بر روی یک نیاز ویژه یا یک کالای ویژه متمرکز شده است. این گونه از مدیریت بازاریابی، بازار هدف خود را بر پایه نیاز بسیار ویژه، دامنه قیمتی، کیفیت کالا و ویژگی‌های جمعیت‌شناختی تعریف کرده است.

    این بخش‌های بازار معمولاً گوشه‌های دنج بازار هستند که یا از دید رقبا پنهان مانده‌اند و یا آن چنان کوچک هستند که برای رقبا بهره اقتصادی چندانی ندارند که وارد آن بخش کوچک از بازار شوند.

    اما از طرفی ، شرکت چینی کازین گروپ یک شرکت خصوصی است که  روی املاک و مستغلات و شرکت های هلدینگ مالی سرمایه گذاری می کند. یکی از اهداف بلند مدت آن پذیرش شرکت های جینی در بازارهای اوراق بهادار آمریکا به خصوص بورس شیکاگو بوده است.

    اما کمیته سرمایه گذاری خارجی در آمریکا که مسئول بررسی معاملات بسیار حساس خارجی است ، این معامله را تأیید کرده است در حالی که، هنوز تصمیم کمیسیون اوراق بهادار آمریکا و امضای این نهاد بر برگه معاملات باقی مانده است .

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو