عصر خودرو

مدیرعامل آرامکو مطرح کرد:

هشدار درباره کمبود عرضه نفت و ناتوانی نفت شیل در جبران آن

عصر بازار- مدیرعامل آرامکو عربستان هشدار داد این احتمال وجود دارد که در آینده شاهد کمبود عرضه نفت به بازار جهانی باشیم به گونه‌ای که نفت شیل آمریکا قادر به جبران آن نباشد.

هشدار درباره کمبود عرضه نفت و ناتوانی نفت شیل در جبران آن
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس ، امین‌ناصر مدیرعامل شرکت نفتی آرامکو عربستان، بزرگ‌ترین شرکت نفتی جهان، در کنگره شورای جهانی نفت در استانبول ترکیه هشدار داد: احتمالاً‌ در آینده با کمبود عرضه نفت به بازار جهانی روبه‌رو باشیم به گونه‌ای که نفت شیل آمریکا نتواند کمبود را پر کند.

    وی افزود: اگر ما به شرایط بلندمدت عرضه نفت به بازار جهانی نگاه کنیم شرایط روز به روز نگران‌کننده‌تر می‌شود.

    ناصر ادامه داد: بزرگ‌ترین تهدید عرضه نفت به بازار جهانی طی سال‌های آینده کاهش سرمایه‌گذاری است که در تولید و اکتشاف نفت طی سال‌های جاری اتفاق افتاده است.

    وی تأکید کرد: رشد تولید نفت شیل در آمریکا و دیگر نقاط جهان به حدی نیست بتواند کمبود عرضه را طی سال‌های آینده جبران کند.

    وی ادامه داد: سرمایه‌گذاران در شرایط کنونی در تولید و اکتشاف نفت در بلندمدت به میزان نیاز سرمایه‌گذاری نمی‌کنند. این سخنان در حالی در کنگره جهانی نفت در استانبول ترکیه از سوی یک مقام سعودی ابراز شد که دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا با هدف تحقق بخشیدن به رویای تسلط بر بازار جهانی نفت و با هدف فروش هر چه بیشتر نفت و گاز به اروپا به این قاره سفر کرده است. ترامپ در تلاش است تا تولید نفت و گاز از زمین‌های فدرال آمریکا را افزایش داده و تولیدات حاصل از آن را به خارج از آمریکا صادر کند.

    امین‌ ناصر ادامه داد: طی سال‌های گذشته با سقوط نفت در سال 2014، شاهد از دست رفتن سرمایه‌گذاری یک هزار میلیارد دلاری در پروژه نفتی و گازی جهان هستیم.

    وی ادامه داد: تحقیقات اخیر نشان می‌دهد طی 5 سال آینده باید 20 میلیون بشکه در روز به ظرفیت عرضه نفت به بازار جهانی اضافه شود.

    ناصر ادامه داد: از سوی دیگر شاهد کاهش اکتشافات میادین جدید نفت در جهان هستیم و عملاً حجم منابع نفتی متعارف کشف شده طی 4 سال گذشته به نصف  کاهش یافته است.

    برچسب ها