عصر خودرو

گزارش روز؛

خریداران احتیاط کردند

عصر بازار: طبق پیش بینی اکثر نمادها و گروه ها شروعی منفی داشتند که با گذشت زمان دادوستدها و فروکش کردن نسبی هیجانات معاملات، با تعادل بیشتری همراه شدند اما در اواخر بازار، مجددا با موج جدید عرضه ها و افت قیمتی بخصوص در گروه های بزرگ مواجه گشتیم.

خریداران احتیاط کردند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از کارگزاری آبان، در گروه های خودرویی و حمل و نقل، گروه لیزینگی به لیدری نماد ولساپا همچنان با صف فروش دنبال شدند. احتمالا بعد از مشخص شدن ابعاد طرح وام اعطایی در بسته حمایتی دولت، گروه مذکور مجددا متعادل شوند. معاملات پرحجم و متعادل نماد خساپا علیرغم جو منفی هم گروهی ها و صف خرید نمادهای خچرخش، خموتور و خفنر چشم نوازی می کرد.  نماد حکشتی نیز با معاملاتی متعادل جهت برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه به منظور تصویب صورت های مالی متوقف شد.

    نمادهای ملت، ما، وبیمه، وکار و وخاور از معدود نمادهای مثبت گروه های بانکی، بیمه ای و سرمایه گذاری بودند و بقیه اکثرا افت قیمتی را تجربه کردند. گزارش مناسب بانک خاورمیانه با رشد 49 درصدی سود نسبت به سال گذشته عمدتا به دلیل افزایش 62 درصدی سود تسهیلات اعطایی سبب افزایش تقاضا و رشد قیمتی آن بود همچنین نماد وخارزم جهت برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه به منظور تصویب صورتهای مالی متوقف شد.

    در پی بیانیه دیشب ظریف و موگرینی و از سوی دیگر دستور اوباما مبنی بر لغو و توقف تحریم‌های ایران، فهرست کامل تحریم های لغو شده مشخص شد.

    در گروه های پتروشیمی و پالایشگاهی، نمادهای شسپا، شاوان، پارسان، فارس، شاراک، کرمانشا، شپاکسا و پاکشو مثبت و صف خرید و بقیه اکثرا منفی دنبال شدند که در این بین صف خرید نماد کرماشا نمایان تر بود. در اواخر بازار نماد فارس با جابجایی بلوک دو میلیون سهمی در قیمت های 2 درصد مثبت حدود، 121 واحد شاخص کل را افزایش داد و جهت برگزاری مجمع عمومی و فوق العاده به منظور تصمیم گیری در خصوص افزایش سرمایه، متوقف شد.

    در گروه های ساختمانی و سیمانی نمادهای سخوز، سخاش، سپاها، ثغرب و ثاژن متعادل و مثبت بودند اما بقیه منفی دنبال شدند. نماد کرمان پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه نوبت دوم صاحبان سهام و تقسیم سود نقدی آماده بازگشایی شد اما با توجه به منطبق نشدن درخواست های خریداران و فروشندگان مورد بازگشایی قرار نگرفت.

    در گروه های فلزی و معدنی، نماد فاسمین تحت گره معاملاتی رشد 10 درصدی را تجربه نمود و متعادل شد. نمادهای فخوز، فرآور و ومعادن مثبت و بقیه اکثرا منفی دنبال شدند همچنین نماد فملی با توجه به تعدیل پیش بینی درآمد هر سهم، متوقف شد.

    نمادهای بترانس و بشهاب از معدود نمادهای مثبت گروه های ماشین آلات، تجهیزاتی و برقی بودند و علیرغم انتشار اخبار مثبتی همچون پرداخت بدهی دولت از طریق انواع مختلف اوراق و عقد قرار دادهای مناسب، بقیه هم گروهی ها اکثرا منفی و با افت قیمتی به کار خود پایان دادند.

    اکثر نمادهای گروه کوچک قندی همچنان بر مدار صعود قرار داشتند که با توجه به عقب نشینی محسوس خریداران و نوسانات بالای بازار، از سردرگمی و ادامه بحران نقدینگی کل بازار حکایت دارد. در گروه کوچک غذایی نماد بهپاک با رشد 264 درصدی سود عملیاتی عمدتا به دلیل رشد فروش، همچنان معاملاتی منفی را تجربه نمود و سهم تازه وارد غفارس نیز متعادل و مثبت دنبال شد. نماد دتولید پس از برگزاری مجمع عمومی فوق العاده صاحبان سهام و ارائه اطلاعات پیش بینی متعادل مورد بازگشایی قرار گرفت همچنین نماد قمرو بعد از معاملاتی متعادل با توجه به تعدیل پیش بینی درآمد هر سهم، متوقف شد.

    در پایان دادوستدهای امروز، شاخص کل متاثر از نمادهای فارس و پارسان علیرغم جو منفی بازار، با رشد 58.78 واحدی به ارتفاع 63,130.20 رسید. بیشترین تاثیر منفی را نیز نمادهای شبندر و وتجارت داشتند. بنابراین با توجه به نحوه معاملات و عقب نشینی محسوس خریداران، احتمالا فردا نیز در صورت عدم رخداد سیاسی و اقتصادی خاصی، معاملاتی منفی و با کاهش مجدد حجم دادوستدها را نظاره گر خواهیم بود.

    پ.ن: این گزارش حاوی اطلاعات بازار سرمایه، اخبار و نظرات کارشناسان شرکت کارگزاری آبان است اما کارگزاری آبان و همچنین پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، هیچگونه مسولیتی در قبال ضرر و زیان ناشی از انجام هرگونه معاملات با اتکا بر این گزارش را بر عهده نخواهد گرفت.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها