عصر خودرو

در ماه گذشته میلادی؛

صادرات خودروی مکزیک رکورد زد

عصر بازار- صادرات خودروی مکزیک در ماه گذشته میلادی به دلیل افزایش تقاضای آمریکایی ها برای واردت خودروهای تولید شده در مکزیک، به یک رکورد جدید رسید.

صادرات خودروی مکزیک رکورد زد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر ، انجمن صنعت خودرو مکزیک اعلام کرد، صادرات خودرو این کشور در ماه گذشته میلادی یعنی ژوئن  به دلیل افزایش صادرات به خریداران در آمریکا به یک رکورد تبدیل شد. 

    این در حالی است که میزان صادرات خودرو مکزیک در ماه ژوئن در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از آن 12 درصد و همچنین تولید اتومبیل در این کشور 4.9 درصد افزایش نشان می دهد. 

    همچنین کارخانه های خودروسازی مکزیک در ماه گذشته میلادی 276 هزار و 626 دستگاه خودرو را صادر و 334 هزار و 606 خودرو تولید کردند. 

    بر همین اساس، صادرات خودرو مکزیک به آمریکا که بزرگ ترین شریک تجاری این کشور هم محسوب می شود به 215 هزار و 235 دستگاه رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از آن از رشد 16 درصدی برخوردار شد.

    البته صادرات خودرو مکزیک به منطقه آمریکای لاتین و اروپا هر کدام به ترتیب 6.7 درصد و 6 دهم درصد کاهش نشان می دهد؛ در حالیکه صادرات خودروی این کشور به آسیا تقریبا 64 درصد روند صعودی به خود گرفته است.

    مکزیک در حدود یک پنچم از تولید خودروی آمریکای شمالی را انجام می دهد.

    همچنین مجموع صادرات خودرو مکزیک در شش ماه نخست سال جاری میلادی به یک میلیون و 510 هزار خودرو رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از آن 14 درصد افزایش نشان می دهد و یک رکورد محسوب می شود. 

    بر پایه این گزارش، مکزیک به دنبال از سرگیری مذاکرات «نفتا» با آمریکا و کانادا است؛ مذاکراتی که پیش از این توسط «دونالد ترامپ» تغییر مسیر داده و رئیس جمهور آمریکا خواهان ایجاد فرصت منصفانه تر برای شرکت ها و کارگران آمریکایی با ایجاد معاهده جدید «نفتا» است.

    ضمن اینکه شکوفایی صنعت خودرو سازی مکزیک به سود بردن از پیمان «نفتا» بر می گردد که این کشور را به یک «هاب» صادراتی به دلیل ارزان بودن کارگر و تجارت آزاد با بیش از 40 کشور تبدیل کرده است.

    برچسب ها