عصر خودرو

رشد ۳۵ درصدی صادرات به امارات در سال ۱۳۹۵

عصر بازار- دفتر عربی-آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران از افزایش ۳۵ درصدی صادرات به امارات در سال ۱۳۹۵ خبر داد.

رشد ۳۵ درصدی صادرات به امارات در سال ۱۳۹۵
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۴:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، صادرات کشور ما به امارات در سال 1394، چهار میلیارد و 900 میلیون دلار بود که در سال 1395 با افزایش یک میلیارد و 700 میلیون دلاری به 6 میلیارد و 600 میلیون دلار رسید که نشاندهنده رشد 35 درصدی است.
    براساس آمارها، در سال 1395 عمده ترین کالاهای صادراتی کشورمان به امارات روغن های سبک و فرآورده‌ها، بنزین، روغن پایه معدنی، قیر، پسته، محصولات آهن و فولاد، سرب و زیورآلات بود.
    همچنین افزایش صادرات ایران به این کشور در 12 ماهه سال 1395، از صادرات کالاهایی مانند روغن‌های سبک، کامیون و زعفران ناشی می‌شود.
    از سوی دیگر، واردات ایران از امارات در سال 1395 با کاهش روبرو بود.
    بررسی های خبرنگار ایرنا از جدول های گمرک جمهوری اسلامی ایران نشان می دهد در 12 ماهه پارسال ارزش صادرات به امارات هفت میلیارد و 436 میلیون دلار بود که 16.93 درصد سهم ارزشی از کل صادرات را شامل می شود.
    با توجه به تفاوت اعداد اعلام شده، خبرنگار ایرنا موضوع را پیگیری می کند که هنوز در این زمینه پاسخی دریافت نکرده است.
    بر پایه این جدول ها میزان واردات کشورمان از امارات 6 میلیارد و 407 میلیون دلار است که 14.67 درصد سهم ارزش از کل واردات را شامل می شود.
    درصد تغییرات ارزشی واردات از امارات در سال 1395 نسبت به سال 1394 منفی 17.49 بود که نشاندهنده کاهش واردات به کشور است.
    10 قلم عمده کالای وارداتی از امارات وسایل نقلیه موتوری، کنجاله سویا، محصولات آهنی یا فولاد غیرممزوج تخت و گرم نوردشده، کره بسته بندی شده، موز سبز تازه یا خشک کرده، اجزا و قطعات توربین های بخار و جو به استثنای بذر است.

    برچسب ها