عصر خودرو

قطرایرویز برای خرید امریکن ایرلاینز آماده می‌شود

عصر بازار- قطرایرویز اعلام کرد علی‌رغم مخالفت جدی مدیریت شرکت‌ آمریکایی، قطرایرویز در نظر دارد در آینده نزدیک برنامه‌ خود را برای به دست آوردن سهم ۴.۷۵ درصدی از سهام امریکن‌ایرلاینز، با جدیت دنبال کند.

قطرایرویز برای خرید امریکن ایرلاینز آماده می‌شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر، اکبر الباکر، مدیر اجرایی ارشد قطرایرویز گفت: علی‌رغم مخالفت جدی مدیریت شرکت‌ آمریکایی، قطرایرویز در نظر دارد در آینده نزدیک برنامه‌های خود را برای به دست آوردن سهم 4.75 درصد از سهام امریکن‌ایرلاینز، با جدیت دنبال کند.

    این شرکت هواپیمایی دولتی ماه گذشته به امریکن‌ایرلاینز اطلاع داد علاقه‌مند است تا 10 درصد از سهام این شرکت را خریداری کند، اما با تایید نشدن این درخواست توسط هیات مدیره شرکت آمریکایی، نمی‌تواند بیش از 4.7 درصد را به دست آورد.

    الباکر که برای افتتاح یک خط هوایی جدید قطرایرویز به دوبلین رفته بود به خبرنگاران گفت: ما به زودی قادر خواهیم بود سهام را در بازار آزاد خریداری کنیم که این البته به قیمت روز سهام بستگی دارد.

    او گفت به محض این‌که قطر تاییدیه قانونی را دریافت کند خرید سهام را شروع خواهد کرد. 

    شرکت امریکن ایرلاینز در یک بیانیه قانونی در 22 جون اعلام کرده بود که قوانین این شرکت اجازه نمی‌دهند کسی 4.75 درصد یا بیشتر از سهام شرکت را بدون این‌که قبلا تاییدیه هیات مدیره این شرکت را دریافت کند خریداری کند.

    با این اظهارنظر، سهام امریکن‌ایرلاینز با 0.5 درصد افزایش در ساعت13.42 به وقت جهانی به 51.53 دلار به ازای هر سهم رسید که این ارزش شرکت را به بیش از 25 میلیارد دلار می‌رساند.

    الباکر گفت که مدیر اجرایی امریکن‌ایرلاینز، دوگ پارکر، ماه گذشته در در کنفرانس خطوط هوایی در مکزیک به او گفته بود که او مخالف سرمایه‌گذاری برنامه‌یزی شده قطر است و به هیات مدیره هم توصیه نمی‌کند که خرید بیش از 4.75 درصد سهام را تائید کنند.

    الباکر گفت: او به شکل قطعی به ما گفت که به این پیشنهاد علاقه‌ای ندارد و به هیات مدیره هم توصیه نمی‌کند که به ما اجازه خرید دهند. هرچند من به او گفتم ما هنوز می‌توانیم تا 4.75 درصد را تملک کنیم و این کار را خواهیم کرد.

    او ادامه داد: شاید وقتی ما آن 4.75 درصد را خریداری کردیم و آنها ارزشی را که قطرایرویز برای آنها به ارمغان می‌آورد را دیدند، در تصمیم خود تجدید نظر کنند.

    الباکر گفت: قطر هیچ تصمیمی برای خرید بیش از 10 درصد سهام ندارد.

    برچسب ها