عصر خودرو

فهرست جدید شرکت ملی صنایع پتروشیمی بررسی شد؛

نگاهی به قیمت های جدید مواد پلیمری و شیمیایی

عصر بازار: مقایسه قیمت پایه محصولات پتروشیمی نسبت به دو هفته گذشته نشان می دهد که اکثر محصولات با روندی صعودی قیمت روبه رو شده اند.

نگاهی به قیمت های جدید مواد پلیمری و شیمیایی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، در فهرست اعلامی شرکت ملی صنایع پتروشیمی، بیشترین افزایش قیمت در گروه پلیمرها مربوط به پلی اتیلن های ترفتالات گرید نساجی و سوپربرایت با 2.4 درصد افزایش بوده است.

    همچنین در گروه محصولات شیمیایی نیز بیشترین افزایش قیمت مربوط به آروماتیک سنگین با 9.2 درصد نسبت به دو هفته گذشته بوده است.

    به این ترتیب در گروه محصولات پلیمری پس از پلی اتیلن های ترفتالات نساجی و سوپر برایت، پلی اتیلن های سنگین تزریقی و دورانی نیز با 2٫1 درصد افزایش نسبت به دو هفته قبل در رده بعدی افزایش قیمت قرار دارند. همچنین پلی اتیلن سبک خطی هم با 2 درصد افزایش و پلی اتیلن های سبک بادی و فیلم نیز با  1٫9 و 1٫7 درصد افزایش در رتبه های بعدی افزایش قیمت پلیمرها برای عرضه در نیمه اول آبان ماه روبه رو هستند.

    در ادامه افزایش ها پلی اتیلن های ترفتالات بطری، آمورف، پلی پروپیلن نساجی، شیمیایی و پلی اتیلن های سنگین اکستروژن قرار دارند.

    با این حال در ماه جدید برخی از پلیمرها نیز روندی نزولی داشتند به طوری که پلی استایرن های مقاوم و معمولی در صدر آنها قرار دارند، این کالاها به ترتیب 164 و 145 تومان نسبت به دو هفته قبل افت داشتند. پی وی سی گرید 70 نیز 48 تومان و گرید 65 هم 44 تومان نسبت به دو هفته قبل کاهش داشتند.

    در گروه محصولات شیمیایی نیز پس از آروماتیک سنگین، دی اتانول آمین با 8 درصد افزایش و بنزن با 6 درصد در رده های بعدی افزایش قیمت قرار دارند. همچنین زایلین مخلوط، اسیدترفتالیک، استایرن مونومر نیز در ماه جدید با افزایش قیمت روبه ر شده اند.

    با این حال برخی از محصولات شیمیایی مانند ایزوبوتانول، دی اتیل هگزانول و اس بی ار ها، اسیداستیک و سودکاستیک نیز در ماه جدید روندی نزولی داشتند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو