عصر خودرو

قیمت جهانی نفت افزایش یافت

عصر بازار- نفت در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی پس از کاهش سه درصدی در معاملات روز جمعه بخشی از ضررش را جبران کرد، اما بازارها از فعالیت بالای حفاری در آمریکا عرضه گسترده از سوی اوپک تحت فشار مانده‌اند.

قیمت جهانی نفت افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، نفت برنت که قیمت پایه بازار بین ‌المللی است، 46.85 دلار در هر بشکه معامله شد که 14 سنت یا 0.3 درصد نسبت به قیمت نهایی معاملات جمعه افزایش داشت.

    نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با 13 سنت یا 0.29 درصد افزایش، به 44.36 دلار در هر بشکه رسید.

    به گفته معامله‌گران، قیمت‌های بالاتر فرصت‌های خرید پس از کاهش قیمت شدید روز جمعه را منعکس می‌کند اما در مجموع شرایط بازار ضعیف مانده است.

    با وجود توافق کاهش تولید که از ژانویه سال جاری از سوی کشورهای عضو و غیرعضو اوپک اجرا شده است، قیمت برنت 17 درصد نسبت به ابتدای سال کاهش یافته است.

    گروه بانکی ANZ روز دوشنبه اعلام کرد: بازار همچنان به فعالیت حفاری رو به رشد و تولید بالاتر آمریکا متمرکز مانده است.

    شرکت خدمات انرژی "بیکر هیوز" روز جمعه اعلام کرد: شرکت‌های انرژی آمریکا هفته گذشته 7 حلقه به شمار دکل‌های حفاری اضافه کردند که بیست و چهارمین افزایش هفتگی در بیست و پنج هفته گذشته بود و مجموع دکل‌های حفاری را به 763 حلقه رساندند.

    تولید نفت آمریکا از اواسط سال گذشته بیش از 10 درصد رشد کرده و به 9.34 میلیون بشکه در روز رسیده است.

    افزایش تولید آمریکا در حالی روی می‌دهد که با وجود تعهد اوپک برای کاهش تولید از ژانویه تا مارس سال 2018، عرضه از سوی این گروه بالا مانده است.

    بر اساس گزارش رویترز، اوپک در ژوئن 25.92 میلیون بشکه در روز نفت صادر کرد که 450 هزار بشکه در روز بیشتر از ماه مه و 1.9 میلیون بشکه در روز بالاتر از مدت مشابه سال گذشته بود.

    برچسب ها