عصر خودرو

ارزش اپل به یک تریلیون دلار می‌رسد

عصر بازار- پیش‌بینی‌های یکی از تحلیل‌گران وال استریت نشان از این دارد که ارزش بازار اپل در ۱۲ ماه آینده به یک تریلیون دلار خواهد رسید.

ارزش اپل به یک تریلیون دلار می‌رسد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایران آنلاین  ، ارزش هر سهم اپل 9 درصد از بالاترین میزان آن در ماه می میلادی که به 156.10 دلار رسیده بود، کاهش پیدا کرده است، اما برایان وایت، تحلیل‌گر وال استریت معتقد است که کاهش ارزش سهام اپل یک فرصت خرید است، چراکه بسیاری از تحلیل‌گران توجه خود را معطوف به رونمایی از آیفون 8 کرده‌اند که قرار است پاییز سال جاری میلادی راهی بازار شود.

    وایت با تکیه بر تحقیقاتی که انجام داده، معتقد است که سهام اپل از جمله‌ی نمونه‌هایی است که ارزش آن بسیار پایین‌تر در نظر گرفته شده است. وایت در گزارش خود در این خصوص می‌گوید:

    در بررسی‌های ما، اهمیت گزارش مالی سه ماهه‌ی دوم سال 2017 میلادی اپل بسیار کمتر است، چراکه سهامداران توجه اصلی خود را معطوف آیفون 8 کرده‌اند که در پاییز سال جاری راهی بازار خواهد شد. این در حالی است که اپل در جریان کنفرانس توسعه دهندگانش از محصولات و فناوری‌های جدیدی رونمایی کرد.

    وایت معتقد است که عرضه‌ی نسل جدید آیفون پرچمدار اپل باعث خواهد شد که ارزش سهام این کمپانی به 202 دلار رسیده و طی 12 ماه آینده شاهد رسیدن ارزش بازار اپل به بیش از یک تریلیون دلار خواهیم بود. ارزش بازار کنونی اپل بیش از 737 میلیارد دلار است. وی در این خصوص چنین اظهار نظر کرده است:

    همانند روند نزولی سال 2013 برای ارزش سهام اپل که منجر به افزایش بی سابقه در بهار سال 2015 شد، انتظار می‌رود که کاهش ارزش سهام اپل که در می 2016 به اوج خود رسید با عرضه‌ی آیفون‌های جدید ادامه داشته و نهایتا منجر به افزایش ارزش هر سهم به بیش از 202 دلار شود که نتیجه‌ی آن ارزش بازار یک تریلیون دلاری اپل طی 12 ماه آینده خواهد بود.

    در ماه می، آمیت داریانانی، تحلیل‌گر موسسه‌ی RBC Capital Markets اعلام کرد که امکان افزایش ارزش بازار اپل و عبور از مرز یک تریلیون دلار طی 12 تا 18 ماه آینده محتمل است. وی میزان ارزش هر سهم اپل را 192 تا 195 دلار در نظر گرفته بود. داریانانی، آیفون 8 اپل را به عنوان یک کاتالیزور به منظور رسیدن به ارزش یک تریلیون دلاری در نظر گرفته بود.

    برچسب ها