عصر خودرو

دبیریک تشکل:

صنعت سنگ ایران درقرارداد با شرکت های چینی نوین سازی می شود

عصر بازار- دبیرکل انجمن سنگ ایران از مشارکت هشت کشور آسیایی و اروپایی در نهمین نمایشگاه بین المللی سنگ های تزئینی، معدن، ماشین آلات و تجهیزات مربوطه در تهران و مذاکره برای عقد قرارداد بیع متقابل نوین سازی صنعت سنگ کشور با شرکت های چینی خبر داد.

صنعت سنگ ایران درقرارداد با شرکت های چینی نوین سازی می شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، «احمد شریفی» در جمع خبرنگاران افزود: براساس مذاکرات انجام شده ، قرار است به ازای نوین سازی صنعت سنگ ایران از لحاظ ماشین آلات روز و آخرین فناوری های مربوطه، فعالان کشور چین در این حوزه، سنگ ایران را دریافت کنند. این قرارداد به روش بیع متقابل(بای بک) اجرا می شود.
    وی گفت : برپایی نمایشگاه امسال علاوه بر برنامه های متنوع، فرصتی برای رایزنی با صاحبان فناوری نوین صنعت سنگ از کشورهای پیشرفته در این بخش است.

    ** درخواست یک میلیارد دلاری
    دبیرکل انجمن سنگ ایران درخواست این تشکل از صندوق توسعه ملی را تخصیص یک میلیارد دلار تسهیلات ارزی به فعالان این صنعت اعلام کرد که تاکنون به آن ترتیب اثر داده نشده است.

    ** رشد شتابزده حقوق دولتی معادن مانع رونق
    شریفی یادآور شد: بازارهای صادراتی و قیمت جهانی مواد معدنی با نوسان روبروست، بنابراین رشد شتابزده حقوق دولتی معادن نمی تواند پیامد رونق فعالیت را به دنبال داشته باشد و از دولت دوازدهم انتظار می رود به این موضوع توجه لازم داشته باشد .
    وی گفت: صنعت سنگ نیازمند حمایت و پشتیبانی دولت است و در عین حال بخش معدن با تدوین قوانین شفاف می تواند در رونق اشتغال کشور به عنوان یکی از دغدغه های دولت نقش آفرین باشد.

    **حضورهشت کشور آسیایی واروپایی درنمایشگاه امسال
    شریفی افزود: امسال فعالان صنعت سنگ از کشورهای ایتالیا، چین، ترکیه، آلمان، هند، اسپانیا، افغانستان و لهستان به ایران آمده اند .
    وی گفت : شرکت های ایرانی در سال 1394 با تعداد 116 غرفه به ارایه تولیدات و دستاوردهای خود اقدام کرده بودند، این رقم امسال به 178 غرفه رسیده است و علاوه براین مساحت نمایشگاهی از حدود 6 هزار متر مربع به افزون بر 10 هزار متر مربع رسیده است. به این ترتیب از لحاظ میزان مشارکت و فضای اختصاصی شرایط متفاوتی نسبت به دو سال قبل وجود دارد.
    این نمایشگاه قرار است از 19 تا 22 تیرماه جاری در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار شود.
    جمهوری اسلامی با برخورداری از 68 نوع ماده معدنی و ذخیره شناسایی شده حدود 60 میلیارد تن، از نظر تنوع و میزان ذخیره در بین کشورهای جهان به ترتیب رتبه های دهم و پانزدهم را به خود اختصاص داده است .

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو