عصر خودرو

گزارش هفتگی "اچ کیو" از کالاهای اساسی؛

افت و خیز کامودیتی ها

عصر بازار- در هفته گذشته کالاهای اساسی در بازارهای جهانی روند متفاوتی را تجربه کردند.

افت و خیز کامودیتی ها
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از بورس کالای ایران، هفته ای که گذشت برای بازار انرژی رضایت بخش بود. اگرچه قیمت نفت با کاهش ذخایرثابت ماند اما گاز طبیعی و زغال سنگ سیر صعودی داشتند.در بازار فلزات قیمت مس و فولاد تغییر چندانی نداشتن و تنها فلز خوش شانس طلا بود.در بازار کشاورزی نیز گندم بیشترین رشد قیمت در 2 سال اخیر را تجربه کرد, در حالی که انبوه تولیدات ذرت موجب کاهش شدید قیمت آن می شود و کشاورزان در تکاپو برای فروش محصولات خود قبل از این رکود هستند.

    نگاهی گذرا به بازار کالاهای اساسی داریم.

    بازار انرژی

    نفت: گزارش ها نشان می دهد افزایش اخیر ذخایر نفتی ایالات متحده آمریکا می تواند به ثابت ماندن قیمت نفت برنت کمک کند.در این هفته هر بشکه نفت برنت با قیمتی نزدیک به 50 دلار و هر بشکه نفت خام با قیمت 46.96 دلار مبادله شد.

    گاز طبیعی: افزایش اندک اما دور از انتظار میزان تولید گاز طبیعی موجب افزایش قیمت آن به 3.117 دلار به ازای هر واحد حرارتی بریتانیا شد.

    زغال سنگ: تعطیلی 150 معدن کوچک زغال سنگ چینی سبب افزایش 8 درصدی قیمت زغال سنگ در هفته گذشته شده است.

    بازار فلزات

    مس: در هفته ای که گذشت قیمت مس بدون تغییر ماند و با قیمت 5885 دلار به ازای هر تن مبادله شد.

    فلزات گران بها: نگرانی های ژئوپلتیکی در مورد کره و همچنین نگرانی های سرمایه گذاران از نشست های آینده, قیمت طلا را به 1224.37 دلار به ازای هر اونس افزایش داد.

    دیگر فلزات: بر اساس بخش 232 وزارت بازرگانی,قیمت فولاد تا گرفتن تصمیمات جدید برای این فلز ثابت می ماند.

    بازار کشاورزی

    گندم: با تغییرات شدید آب و هوایی و وضعیت نا بسامان محصولات, قیمت گندم به 5.56 دلار به ازای هر پیمانه رسید که بیشترین رشد قیمت در 2 سال گذشته است.

    ذرت و سویا: گزارش ها حاکی از آن است که تولید بیش از حد ذرت می تواند باعث کاهش قیمت شدید این محصول شود و کشاورزان در تکاپو ی فروش تولیدات خود قبل از رکود هستند.

    برچسب ها