عصر خودرو

روند رشد دکل‌های حفاری نفت آمریکا از سرگرفته شد

عصر بازار- شرکت‌های انرژی آمریکایی با وجود ادامه روند کاهش قیمت‌ها، هفته گذشته برای بیست و چهارمین هفته در ۲۵ هفته گذشته به شمار دکل‌های حفاری نفت اضافه کردند.

روند رشد دکل‌های حفاری نفت آمریکا از سرگرفته شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، طبق گزارش شرکت خدمات انرژی "بیکرهیوز"، شرکت‌های حفاری آمریکایی در هفته منتهی به 7 ژوییه، هفت دکل حفاری اضافه کرده و مجموع دکل‌های حفاری نفت را به 763 حلقه رساندند که بالاترین میزان از آوریل 2015 به این طرف است.

    این تعداد دکل در مقایسه با 351 حلقه دکل حفاری فعال در مدت مشابه سال میلادی گذشته، افزایش بیش از دو برابری را نشان می‌دهد.

    شرکت‌های حفاری آمریکایی از آغاز ژوئن سال 2016، در 54 هفته از 58 هفته گذشته به شمار دکل‌های حفاری اضافه کرده اند. با این همه روند رشد دکل‌ها به دنبال کاهش قیمت‌های نفت در چند ماه گذشته، آهسته تر شده است.

    بهای معاملات آتی نفت خام آمریکا روز جمعه تحت تاثیر آماری که ادامه افزایش تولید این کشور را نشان داد و نگرانیها نسبت به تشدید اشباع عرضه با وجود تلاش‌های اوپک و سایر تولید کنندگان برای محدود کردن حذف مازاد عرضه جهانی را احیا کرد، پایین 45 دلار در هر بشکه معامله شد.

    اوپک و سایر تولید کنندگان خارج از این سازمان پس از این که دسامبر سال گذشته موافقت کردند تولیدشان را به میزان حدود 1.8 میلیون بشکه در روز به مدت شش ماه از ژانویه تا ژوئن سال 2017 کاهش دهند، اواخر ماه مه موافقت کردند این میزان کاهش را به مدت 9 ماه دیگر تا پایان مارس سال 2018 ادامه دهند.

    تولید نفت آمریکا هفته گذشته یک درصد افزایش یافت و به 9.3 میلیون بشکه در روز رسید و کاهش هفته پیش از آن که به دلیل عبور یک طوفان گرمسیری و فعالیت‌های تعمیراتی بود را جبران کرد.

    به گفته تحلیلگران، شرکت‌های شیل آمریکا تا زمانی که انتظار می‌رود قیمت‌های نفت در ماه‌های آینده افزایش پیدا کند به حفاری برای تولید بیشتر نفت ادامه می‌دهند.
    بعضی از تحلیلگران همچنان پیش بینی‌های خود برای افزایش شمار دکل‌های حفاری را حفظ کرده‌اند. تحلیلگران در شرکت سیمونز اندکو، متخصصان انرژی در بانک سرمایه‌گذاری آمریکایی پایپر جافری هفته گذشته پیش بینی کردند مجموع دکل‌های حفاری نفت و گاز آمریکا به 883 حلقه در سال 2017، 1101 حلقه در سال 2018 و 1212 حلقه در سال 2019 خواهد رسید. در حالی که متوسط دکل‌های حفاری از ابتدای سال 2017 تاکنون 819 دکل، 509 دکل در سال 2016 و 978 دکل در سال 2015 بوده است.
    بر اساس گزارش رویترز، اگر پیش بینی سیمونز  برای سال 2019 به حقیقت بپیوندد، بالاترین شمار دکل‌های حفاری از سال 2014 خواهد بود که 1862 دکل‌های فعال وجود داشت. طبق آمار بیکرهیوز، شمار دکل‌ها در سال 2012 به رکورد 1919 حلقه رسیده بود.

    برچسب ها