عصر خودرو

ایران از طریق آذربایجان صادرات به روسیه را افزایش می دهد

عصر بازار- کارآفرینان ایرانی قصد دارند مواد خام را در جمهوری آذربایجان فرآوری کنند و در نهایت با همکاری شرکای آذربایجانی، محصولات نهایی را به حوزه مشترک المنافع کشورهای مستقل صادر نمایند.

ایران از طریق آذربایجان صادرات به روسیه را افزایش می دهد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، یک مقام استانی ایران گفت، استان آذربایجان غربی ایران قصد دارد در آینده نزدیک صادرات خود به جمهوری آذربایجان را از طریق برگزاری نمایشگاه های مختلف 10 درصد افزایش دهد.

    منصور حق بین، مشاور روابط بین الملل اتاق استانی همکاری های آذربایجان غربی گفت، دو کشور ایران و آذربایجان در حال برنامه ریزی برای انعقاد موافقتنامه ای در زمینه همکاری ها برای برگزاری نمایشگاه هایی با هدف افزایش مبادلات تجاری هستند.

    وی افزود، جمهوری آذربایجان قادر است به افزایش صادرات ایران به حوزه مشترک المنافع کشورهای مستقل از جمله روسیه کمک کند.

    حق بین در ادامه گفت، کارآفرینان ایرانی قصد دارند مواد خام را در جمهوری آذربایجان فرآوری کنند و در نهایت با همکاری شرکای آذربایجانی، محصولات نهایی را به حوزه مشترک المنافع کشورهای مستقل صادر نمایند.

    وی افزود، استان آذربایجان غربی 3 میلیون دلار به جمهوری خودمختار نخجوان آذربایجان صادرات داشته است.

    بر اساس آمارهای رسمی، حجم مبادلات تجاری ایرانو آذربایجان در طی سال گذشته با 78 درصد افزایش به 221.2 میلیون دلار رسیده است.

    حسین محمدثانی، یکی از مسئولان سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی نیز گفت، این استان در سه ماهه نخست سال شمسی جاری 132 میلیون دلار به جمهوری آذربایجان صادرات داشته است.

    برچسب ها