عصر خودرو

راهکار توسعه روابط بین المللی بانکی چیست؟

عصر بازار- کارشناسان اقتصادی معتقدند روابط بین کشور‌ها درحوزه بانکی یکی از ملزومات حیات اقتصادی کشورها بوده که این روابط مستلزم وجود قوانین و مقرراتی است که کشور ما نیز از این قاعده مستثنی نیست.

راهکار توسعه روابط بین المللی بانکی چیست؟
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، چندی پیش علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی اذعان داشت که جمهوری اسلامی ایران در راستای سیاستهای اصولی دولت جهت بسط و توسعه همکاری با موسسات بین المللی و بعنوان یکی از اعضاء موسس بانک و با تصویب لایحه اساسنامه بانک توسط مجلس شورای اسلامی و تائید آن توسط شورای نگهبان و پراخت اقساط سهام پذیره نویسی شده خود، فرآیند الحاق جمهوری اسلامی ایران به بانک سرمایه‌گذاری زیر ساخت آسیا را تکمیل نموده است.

    بر این اساس وزیر اقتصاد مراتب آمادگی  ایران برای توسعه همکاری‌ها با بانک در سایر حوز‌ها نظیر دریافت کمک‌های فنی و ظرفیت سازی نیروی نسانی برای بانک را مورد تأکید قرار داده است.

    محمدرضا غفوری کارشناس بانک در گفتگو با خبرنگار بورس،بانک و بیمه با اشاره به آمادگی کشورمان برای توسعه همکاری بانکی درحوزه‌های دریافت کمک‌های فنی و ظرفیت سازی نیروی انسانی اظهارداشت: ایجاد زیرساخت های مناسب می تواند روابط بین المللی را برای تعاملات بانکی گسترش دهد.

    وی عنوان کرد: آموزش  قوانین و مقررات جهانی به کارکنان نظام بانکی در سنوات گذشته نشان داده که آشنایی و اجرای پروتکل های بین المللی می‌تواند جلوی بسیاری از عوامل خلاف نظام بانکداری از جمله پولشویی را بگیرد.

    این کارشناس بانکی با اشاره به اینکه شفافیت مالی می‌تواند موجب ارتقای شبکه بانکی در سطح جهانی شود، بیان داشت: این امر می‌تواند تعاملات بانکی را توسعه دهد که لازمه این موضوع ورود بانک مرکزی و انجام عملیات های مربوط به این امر است.

    تعاملات بانک‌های جهانی فرصتی برای بازیابی جایگاه بین المللی

    تقی کبیری عضو کمیسیون اقتصادی در گفتگو با خبرنگار بورس،بانک و بیمه  با اشاره به اینکه توسعه همکاری‌های بانکی به عنوان یک مسأله جای بحث ندارد، عنوان کرد: روابط بین کشور‌ها درحوزه بانکی یکی از عوامل و ملزومات حیات اقتصادی کشورها بوده که این روابط مستلزم وجود قوانین و مقرراتی است که کشور ما نیز از این قاعده مستثنی نیست.

    این عضو کمیسیون اقتصادی با بیان اینکه قوانین مربوط به بانک‌ها باید مورد بازنگری قرار گیرد، گفت: این مهم باید مورد توجه قرار گیرد و اصلاح نظام بانکداری به گونه ای صورت پذیرد که هم در داخل و هم در سطح بین الملل بتوانیم عملکرد بهتری از سیستم بانکی شاهد باشیم.

    برچسب ها