عصر خودرو

فشار شرکت‌های نفت آمریکا بر کنگره

عصر بازار- شرکت‌های نفتی آمریکا مانند ExxonMobil و Chevron در حال مذاکره با کنگره این کشور هستند تا از وضع تحریم های جدید بر روسیه جلوگیری کنند.

فشار شرکت‌های نفت آمریکا بر کنگره
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از میزان، سنای آمریکا به تازگی قانونی را به تصویب رساند که می‌توان به موجب آن و به دلیل مسئله ای که دخالت روسیه در انتخابات سال گذشته آمریکا عنوان می شود، روس ها را تحریم کرد.

    اما هنوز معلوم نیست که این قانون در کنگره آمریکا به تصویب برسد یا خیر چرا که نمایندگان تگزاس، کسانی که در عمل صنعت نفت این کشور را نمایندگی می کنند، با تصویب این قانون در کنگره مخالفند.

    در صورت تصویب این قانون، محدودیت های شدیدی برای سرمایه گذاری و فعالیت در روسیه بر شرکت های نفتی اعمال می شود. سخنگوی اکسون موبیل گفت: تصویب این قانون به ضرر شرکت های آمریکایی است، چراکه رقبای آنها می توانند وارد روسیه شوند.

    وی ادامه داد: اکسون یک پروژه یک میلیارد دلاری در شمال روسیه در دست دارد که در آن با روسنفت همکاری می کند. با اعمال تحریم های سال 2014 مجبور به ترک پروژه شدیم.

    به موجب قانون جدید، همکاری با شرکت های روسی نه تنها در خاک این کشور برای شرکت های آمریکایی محدود می شود، بلکه سرمایه گذاری با روس ها در خارج از خاک روسیه نیز منع می شود.

    شرکت OMV اتریش اعلام کرده است که تحریم های اتحادیه اروپا ما را در کار در روسیه محدود نکرده است و هم اکنون حجم فعالیت هایمان با روس ها مطلوب است این بدان معنی است که قوانین را رعایت می کنیم.

    برچسب ها