عصر خودرو

رغبت سرمایه گذاران خارجی برای سرمایه‌گذاری در معادن طلا و مس هریس

عصر بازار- نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی از رغبت سرمایه گذاران خارجی برای سرمایه‌گذاری در معادن طلا و مس هریس خبر داد.

رغبت سرمایه گذاران خارجی برای سرمایه‌گذاری در معادن طلا و مس هریس
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، بیت‌الله عبدالهی عصر امروز پنج شنبه در همایش روز دهیار در شهرستان اهر با انتقاد از این‌که سه سال از کلنگ زنی کارخانه آهک هیدراته شهرستان اهر توسط وزیر صنعت سپری شده ولی هنوز اقداماتی صورت نگرفته است، اظهار کرد: شرکت ملی مس که موظف به سرمایه‌گذاری در این کارخانه بود تاکنون هیچ اقدام موثری در این خصوص انجام نداده است.

    وی ادامه داد: وقتی وزیری همچون وزیر صنعت، معدن و تجارت پروژه ای کلنگ زنی می‌کند چگونه شرکت مس این پروژه را نادیده گرفته و اصلا کاری از پیش نبرد!؟ امیدواریم برای تعیین و تکلیف این پروژه جلسه ای برگزار شود تا به بحث کارخانه آهک شهرستان اهر رسیدگی شود.

    نماینده مردم اهر و هریس در مجلس با اشاره به اینکه سرمایه گذار بخش خصوصی و بانک تجارت در معدن مس انجرد شهرستان اهر سرمایه‌گذاری کرده اند، گفت: در حال حاضر یکسری مشکلات اجتماعی بر سر راه این معدن قرار گرفته و باعث شده تا به امروز در افتتاح معدن مس انجرد تاخیر ایجاد شود، با توجه به اینکه تاکید داریم رضایت ساکنین روستاهای حاشیه این معدن جلب شود ولی از روستائیان انجرد نیز انتظار داریم به حق و حقوق قانونی خود قانع بوده و از اخذ هزینه اضافی صرف نظر کنند.

    افتتاح و بهره‌برداری از معدن مس انجرد

    عبدالهی تاکید کرد: افتتاح و بهره‌برداری از معدن مس انجرد به صلاح مردم شهرستان اهر و ساکنین روستای انجرد بوده چراکه با شروع به کار این معدن آن هم در فاز اول برای 500 نفر از جوانان بیکار این شهرستان اشتغال زایی خواهد داشت و اگر انصاف هم از طرف روستائیان و هم از طرف سرمایه گذار رعایت نشود نمی‌توان کاری از پیش برد.

    وی در ادامه گفت: از روسائیان انجرد تنها درخواستی که داریم که مقابل پروزه عظیمی همچون معدن مس انجرد قرار نگیرند و طوری نباشد که سرمایه گذارانی که قصد سرمایه‌گذاری در شهرستان اهر را داشته باشند و دیدن حرکاتی این چنین قید سرمایه‌گذاری را بزنند در حالی که حمایت از سرمایه گذار بخش خصوصی در ایجاد شغل برای جوانان بیکار و هم در رونق اقتصادی منطقه تاثیر صدچندانی دارد.

    نماینده مردم اهر و هریس در مجلس به معادن طلا و مس شهرستان هریس نیز اشاره کرد، ابراز داشت: در حال حاضر سرمایه گذار خارجی برای سرمایه‌گذاری در معادن طلا و مس شهرستان هریس راغب بوده و دارای پروانه است یقین داریم که وزارت صنعت، معدن و تجارت به جهت رفع بخشی از مشکلات اقتصادی این شهرستان موانع پیش روی این سرمایه گذار خارجی را مرتفع خواهد کرد.

    عبدالهی با انتقاد از اینکه برخی ها در شرکت مس هر طرح سرمایه‌گذاری در مس را توجیه ناپذیر می دانند، گفت: متأسفانه کارخانه های آهک در اهر و مس کاتد در منطقه بین خواجه و بیلوردی که کلنگ زنی شده تاکنون حتی قدمی برای اجرایی آن بر نداشته اند سوال ما این است که چگونه پروژه ای را کلنگ زنی می کنند ولی زمانی که باید عملیات اجرایی را شروع کنند به سادگی از کنار این پروژه ها رد می شوند این اقدام برای مردم منطقه توجه پذیر نیست.

    برچسب ها