عصر خودرو

موسسه اعتباری «مودیز»؛

چشم انداز رتبه اعتباری قطر منفی است

عصر بازار- موسسه اعتبارسنجی مودیز، چشم انداز رتبه اعتباری قطر را منفی ارزیابی و برآورد کرد که اختلاف این کشور با ائتلاف عربی صورت گرفته، تا سال ۲۰۱۸ میلادی به طول بیانجامد.

چشم انداز رتبه اعتباری قطر منفی است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر، موسسه اعتبارسنجی مودیز، چشم انداز رتبه اعتباری قطر را به دلیل شدت گرفتن تحریم های عربی علیه این کشور، از وضعیت ثبات به منفی تغییر داد. 

    در همین حال این موسسه بین المللی اعلام کرد: اختلاف به وجود آمده میان قطر و 4 کشور عربی بحرین، عربستان سعودی، امارات و مصر، احتمالا به این زودی ها حل نخواهد شد و این موضوع بدون شک، بر روی رتبه اعتباری اقطر تاثیر منفی خواهد گذاشت. 

    همچنین موسسه اعتبار سنجی «مودیز» اعلام کرد، ثبات رتبه اعتباری Aa3 قطر در معرض خطر قرار گرفته و مناقشه این کشور با ائتلاف عربی صورت گرفته ممکن است تا سال 2018 میلادی به طول بیانجامد. 

    بر همین اساس، به گفته مسئولان موسسه «مودیز»، صادارات گاز ال ان جی قطر که بالاترین سرانه درآمد مردم این کشور را در جهان به ارمغان آورده، با شدت گرفتن تنش ها همچنان تحت الشعاع قرار گرفته است.

    بر پایه این گزارش، پیش از این برای اولین بار، موسسه بین المللی اعتبار سنجی «استاندار اند پورز»، رتبه اعتباری قطر را از AA به AA منفی کاهش داده بود.

    برچسب ها