عصر خودرو

قیمت جهانی نفت افزایش یافت

عصر بازار- امروز در بازارهای جهانی قیمت نفت تحت‌تأثیر کاهش ۵.۸ میلیون بشکه‌ای ذخایر نفت آمریکا افزایش یافت و بشکه‌ای ۴۸ دلار و ۳۳ سنت معامله شد.

قیمت جهانی نفت افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از  فارس، امروز در بازارهای جهانی قیمت نفت برنت با 54 سنت افزایش نسبت به روز گذشته به قیمت 48 دلار و 33 سنت به فروش رفت.

    همچنین نفت وست تگزاس آمریکا هم رشد 53 سنتی را تجربه کرد و بشکه‌ای 45 دلار و 66 سنت به فروش رفت.

    در گروه سایر فرآورده نفتی هم، بنزین با رشد 1.37 دلار، گالنی 151 دلار و 61 سنت معامله شد. نفت کوره هم افزایش یک دلاری داشت، اما گازوئیل 25 سنت با کاهش همراه شد.

    خبرگزاری رویترز درباره دلیل افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی نوشت: آمارهای روز گذشته نشان می دهد که میزان تقاضای مصرف نفت در آمریکا افزایش یافته و همین عاملی برای بالا رفتن قیمت نفت شده است.

    اما تحلیلگران معتقدند که در ادامه، افزایش عرضه در بازار باعث کاهش دوباره قیمت‌ها خواهد شد.

    آمارهای مؤسسه نفتی آمریکا (API) روز گذشته نشان داد که میزان ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به 30 ژوئن با 5.8 میلیون بشکه کاهش به رقم 503.7 میلیون بشکه رسیده است. پس از این گزارش بود که قیمت نفت آرام آرام مسیر صعودی خود را ادامه داد و از 48 دلار فراتر رفت.

    براساس آمارهای مؤسسه تحقیقاتی نفتی «تامسون رویترز» میزان صادرات نفت اوپک در ماه ژوئن 25.92 میلیون بشکه در روز بوده که نسبت به ماه می افزایش 450 هزار بشکه‌ای و نسبت به مشابه سال قبل افزایش 1.9 میلیون بشکه داشته است.

    مؤسسه تحقیقاتی «برن استین» پیش‌بینی خود از میانگین قیمت نفت در سال 2017 و 2018 را نسبت به قبل کاهش داد، این مؤسسه پیش‌بینی کرد که میانگین قیمت نفت امسال و سال آینده به 50 دلار در هر بشکه خواهد رسید، این در حالی است که همین مؤسسه پیش از این ارقام 60 و 70 دلار را مطرح کرده بود.

    تحلیلگران معتقدند در کنار افزایش تولید نفت شیل آمریکا، افزایش تولید نفت کشورهای لیبی و نیجریه هم که از تعهدات توافق اوپک مستثنی هستند به کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی دامن می‌زند.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو