عصر خودرو

خروج بازار سهام از زیان

عصر بازار- بورس اوراق بهادار تهران برای چهارمین روز پیاپی نیز شاهد رشد سه رقمی شاخص بود. به دنبال تشریح برنامه‌های رئیس‌جمهوری برای خروج از رکود در روز سه‌شنبه هفته گذشته بازار سهام در چهار روز گذشته بازدهی قابل‌ملاحظه‌ای را رقم زده و بازدهی سال جاری بازار که در پایان هفته گذشته منفی بود را نیز به نزدیک یک درصد مثبت رسانده است. در این راستا دیروز نیز بازار با رشد ۲۷۲ واحدی شاخص کل معادل ۴/ ۰ درصد مواجه شد، هر‌چند این رشد در ساعت پایانی بازار با چالش عرضه‌های سنگین دست به گریبان بود.

خروج بازار سهام از زیان
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار» به نقل از دنیای اقتصاد، در بازار دیروز معامله‌گران در ساعات پایانی با توجه به رشد چند روز اخیر بازار شاهد افزایش عرضه‌ها بودند. از نظر کارشناسان این عرضه‌ها کاملا طبیعی بوده و امتحانی برای میزان نقدینگی بازار است و در صورتی که بازار نتواند امروز (دوشنبه) نقدینگی کافی را برای مقابله با معامله‌گران کوتاه‌مدت تجهیز کند، نمی‌توان به رشد محسوس بازار امیدوار بود اما در صورتی که بازار بتواند نقدینگی لازم را فراهم کند، می‌توان به رشد بازار به‌رغم عدم انتشار گزارش‌های شش ماهه و شرایط نامناسب مورد انتظار در این گزارش‌ها امیدوار بود.

    در بازار دیروز مهم‌ترین بحث موارد منتشره در جلسه روز شنبه طیب‌نیا، سیف و نوبخت بود هر‌چند مفاد این جلسه دو گروه بانکی و خودرویی را تقویت کرد  اما هنوز برخی ابعاد برنامه‌های دولت به‌ویژه میزان انبساط پولی در دستور کار دولت مشخص نیست و همین امر نیز بازار را در واکنش دقیق به مسائل در ابهام نگاه داشته است. در بازار دیروز همچنین بحث کاهش سود بانکی نیز مورد توجه بود؛ با توجه به اینکه وزیر اقتصاد، رئیس کل بانک مرکزی و رئیس سازمان مدیریت به‌عنوان سه عضو اصلی شورای پول و اعتبار برای کاهش نرخ سود بانکی هم نظر شدند. اعضای شورای پول و اعتبار عصر روز سه‌شنبه هفته جاری در ساختمان میرداماد دور هم‌گرد خواهند آمد تا بالاخره برای نرخ سود بانکی تصمیم‌گیری کنند، این در حالی است که قرار بود این موضوع در جلسه دو هفته پیش شورا مورد بررسی و تصویب قرار گیرد که این جلسه لغو شد.
    در گروه خودرویی دیروز نمادهای شاخص گروه از جمله ایران‌خودرو و سایپا با صف خرید شروع کردند که البته در میانه بازار این صف‌های خرید عرضه شد.

    در گروه بانکی دیروز، مدیرعامل بانک ملت با اعلام اینکه هیچ‌گونه اضافه برداشتی از منابع بانک مرکزی نداشته، از احتمال آزاد شدن حجم قابل‌توجه منابع این بانک نزد بانک مرکزی از محل ذخایر قانونی خبر داد.

    علی رستگار که در جمع مدیران ارشد شرکت بیمه ما حضور داشت، گفت: با توجه به عدم برداشت اضافی بانک ملت از منابع بانک مرکزی و برخورداری از انضباط مالی مناسب و همچنین با عنایت به بیانات رئیس‌جمهور، پیش‌بینی می‌شود حجم قابل‌توجهی از منابع بانک ملت نزد بانک مرکزی از محل ذخایر قانونی آزاد شود. در این گروه بانک خاورمیانه، در گزارش عملکرد 6 ماهه موفق به کسب 140ریال سود به ازای هر سهم شده است که نسبت به دوره مشابه سال گذشته رشد 49درصدی نشان می‌دهد. این بانک که در سال گذشته 212ریال سود ساخته، برای سال جاری پیش‌بینی تحقق سود 302 ریالی دارد. در گروه کانی غیر‌فلزی دیروز شیشه همدان در شفاف‌سازی اعلام کرد که سود انباشته در شرکت را صرف افزایش سرمایه در آینده نزدیک خواهد کرد. در گروه سیمانی دیروز سیمان سپاهان با پیش‌بینی سود 140ریالی و اعلام تقسیم 189ریالی در مجمع پیش‌رو شاهد رشد قیمت بود.

    در گروه غذایی، شرکت صنعتی و کشاورزی شیرین خراسان براساس گزارش شفاف‌سازی اعلام کرده که با توجه به مفاد تفاهم‌نامه (مذاکرات اعلام شده در مورد فروش حق انتفاع و اعیانی این شرکت در قسمتی از اراضی استیجاری از آستان قدس رضوی نسبت به 56 هکتار از این اراضی) املاک مورد نظر از سوی طرفین قرارداد مشخص وکارشناس رسمی جهت تعیین ارزش ملک معرفی شده‌اند که پس از تکمیل پرونده جهت تصویب به شورای شهر مشهد ارائه خواهد شد. در مجموع بازار دیروز، بازاری مثبت اما با عرضه رو به افزایش بود که در آن شاخص توانست با اتکا به رشد 272واحدی به 63هزار و 71واحد برسد. ارزش معاملات در بورس نیز به 135میلیارد تومان و در فرابورس به 75میلیارد تومان بالغ شد (با احتساب معاملات بلوکی).

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها