عصر خودرو

معاون داخلی بازرگانی دولتی :

خرید تضمینی گندم به مرز ۵ میلیون و ۴۰۰ هزارتن رسید

عصر بازار- معاون بازرگانی دولتی گفت: تا به امروز ۵ میلیون و ۴۰۰ هزارتن گندم با ارزش بالغ بر ۷ هزار میلیارد تومان از گندمکاران ۳۰ استان خریداری شده است.

خرید تضمینی گندم به مرز ۵ میلیون و ۴۰۰ هزارتن رسید
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران ، حسن عباسی معروفان معاون داخلی بازرگانی دولتی ،  با اشاره به آخرین وضعیت خرید تضمینی گندم اظهار داشت: تا به امروز 5 میلیون و 400 هزارتن گندم با ارزش بالغ بر 7 هزار میلیارد تومان از گندمکاران 30 استان خریداری شد.

    وی از پرداخت 54 درصد مطالبات گندمکاران خبر داد و گفت: حدود 7 هزار میلیارد تومان از مطالبات گندمکاران پرداخت و مابقی پس از تأمین اعتبار به حساب کشاورزان واریز خواهد شد.

    عباسی معروفان با اشاره به اینکه میزان خرید تضمینی گندم به بیش از 10 میلیون تن خواهد رسید، افزود: با وجودخودکفایی گندم برای سومین سال پیاپی به نقطه اتکا رسیدیم و از حیث امنیت غذایی در وضعیت مطلوبی قرار داریم.

    معاون داخلی بازرگانی دولتی با اشاره به آخرین وضعیت خرید تضمینی کلزا بیان کرد: تا کنون 140 هزارتن کلزا با ارزش 400 میلیارد تومان از کشاورزان خریداری شد که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیانگر افزایش دوبرابری تولید است.

    به گفته وی 340 میلیارد تومان مطالبات کلزاکاران پرداخت و مابقی بلافاصله پس از ورود به سامانه بدون هیچ تأخیری به حساب کشاورزان واریز می شود.

    عباسی معروفان تصریح کرد: مجموع خرید دانه های روغنی در سال زراعی جاری با افزایش صد در صدی نسبت به سال گذشته به 420 هزارتن خواهد رسید.

    برچسب ها