عصر خودرو

موسسه کپلر اعلام کرد

صادرات نفت ایران به ۲.۳۱ میلیون بشکه کاهش یافت

عصر بازار- آمارهای موسسه کپلر نشان داد میزان صادرات نفت و میعانات گازی ایران در ماه ژوئن با ۲۲۶ هزار بشکه در روز کاهش به ۲.۳۱ میلیون بشکه در روز رسیده است و این درحالی است که صادرات عربستان ۶۵۷ هزار بشکه در روز افزایش یافته است.

صادرات نفت ایران به ۲.۳۱ میلیون بشکه کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس، آمارهای موسسه کپلر نشان داد علی‌رغم افزایش صادرات عربستان و لیبی، در مجموع صادرات نفت و میعانات گازی اوپک در ماه ژوئن به نسبت ماه می کاهش یافته است.

    این رقم برای چهارمین ماه در سال جاری میلادی کمتر از میزان صادرات ماه اکتبر سال گذشته بوده است.

    میزان صادرات نفت خام و میعانات گازی اوپک ماه گذشته به 25.187 میلیون بشکه در روز رسید که در ماه می برابر با روزانه 25.424 بشکه بود. این رقم کمتر از 25.493 میلیون بشکه در روز در ماه اکتبر 2016 است.

    آمار موسسه کپلر نشان داد این کاهش صادرات در ماه ژوئن به علت کاهش صادرات از سوی امارات، الجزایر، کویت و ایران بوده است.

    میزان صادرات اوپک در ماه‌های ژانویه، آوریل، می و ژوئن امسال کمتر از اکتبر پارسال بوده است. این سازمان در ماه‌های فوریه و مارس بیش از اکتبر 2016 صادرات داشته است.

    میزان صادرات نفت و میعانات گازی عربستان در ماه ژوئن 657 هزار بشکه در روز افزایش یافته است و به 7.205 میلیون بشکه در روز رسیده است که 171 هزار بشکه در روز از میزان صادرات اکتبر 2016 کمتر است.

    افزایش صادرات عربستان و لیبی با کاهش صادرات الجزایر، کویت و به طور برجسته تر کاهش صادرات ایران و امارات جبران شده است.

    صادرات نفت ایران 226 هزار بشکه در روز کاهش یافته است و به 2.31 میلیون بشکه در روز رسیده است. در مقایسه با اکتبر 2016، صادرات ایران در ماه ژوئن 437 هزار بشکه در روز کمتر است.

    برچسب ها