عصر خودرو

سرمایه گذاران بین المللی اعتماد خود نسبت به فلزات گرانبها را از دست داده اند

عصر بازار- تازه ترین تحلیل اقتصادی نشان می دهد که سرمایه گذاران بین المللی بخش زیادی از دارایی و سرمایه خود را از صندوق های سرمایه گذاری فلزات گرانبها خارج کرده اند.

سرمایه گذاران بین المللی اعتماد خود نسبت به فلزات گرانبها را از دست داده اند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از دنیای معدن ، به نظر می رسد سرمایه گذاران بین المللی اعتماد خود را نسبت به فلزات گرانبها تا حد زیادی از دست داده اند به طوری که خروج دارایی و سرمایه از صندوق های بزرگ سرمایه گذاری فلزات گرانبها به رکورد جدیدی دست یافته است.

    بر اساس این گزارش تازه ترین آمارهای منتشر شده از سوی موسسه آی اچ اس مارکت نشان می دهد که میزان خروج سرمایه و دارایی از صندوق های بزرگ سرمایه گذاری فلزات گرانبها موسوم به ئی تی اف در سه ماه دوم امسال به بیش از 4.4 میلیارد دلار رسیده است. این صندوق ها در فلزات گرانبهایی مثل طلا نقره و پلاتین سرمایه گذاری می کنند.

    این گزارش افزود: میزان خروج سرمایه و دارایی از این صندوق ها طی سه ماه دوم امسال از زمان وقوع بحران مالی 2008 میلادی بی سابقه بوده است. پیش از این بیشترین خروج سرمایه و دارایی از این صندوق ها مربوط به سه ماه پایانی 2015 میلادی بود که این رقم به 800 میلیون دلار رسیده بود.

    سیمون کالوین تحلیلگر ارشد موسسه آی اچ اس تاکید کرد: خروج چشمگیر دارایی و سرمایه ها نشانگر این وافعیت است که سرمایه گذاران بین المللی اعتماد خود را نسبت به بازار فلزات گرانبها از دست داده اند.

    وی در ادامه تصریح کرد: بازار سهام در 18 ماه گذشته عملکرد به مراتب بهتری نسبت به بازار فلزات گرانبها داشته است. بازار فلزات گرانبها اکنون به یک دوره ثبات رسیده و نوسانات چندانی نداشته است.

    اکنون بسیاری از تحلیلگران و استراتژیست های بین المللی به سرمایه گذاران توصیه می کنند تا به جای سرمایه گذاری در بازار فلزات گرانبها، در سایر بازارها به خصوص سهام و اوراق قرضه سرمایه گذاری کنند.

    ارزش سهام هر 6 شرکت معدنی بزرگ در بازار بورس لندن نیز در سه ماه دوم امسال با کاهش شدید 11 درصدی روبرو شده است. این در شرایطی است که قیمت جهانی طلا در شش ماه نخست امسال با رشد 8.3 درصدی و قیمت نقره با رشد 4 درصدی و قیمت پلاتین نیز با افزایش 2 درصدی روبرو شده است.

    قیمت جهانی طلا در روزهای اخیر یک روند نزولی را آغاز کرده است. تقویت ارزش دلار در برابر ارزهای معتبر بین المللی تاثیر زیادی بر افت قیمت جهانی طلا داشته است. قیمت طلا در ماه ژوئن برای نخستین بار از ابتدای سال 2017 با کاهش روبرو شده است.

    برچسب ها