عصر خودرو

امریکا به دنبال کاهش سهم واردات از بازار فولاد

عصر بازار- تولیدکننده های فولاد امریکا همچنان به محدود سازی واردات فولاد به این کشورتاکید دارند. وزارت بازرگانی امریکا در حال بررسی این مسئله است که آیا واردات بی رویه به امنیت اقتصادی این کشور آسیب وارد کرده یا نه.

امریکا به دنبال کاهش سهم واردات از بازار فولاد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از دنیای معدن ،در این بین کارخانه نوکور امریکا که برزگترین فولادساز این کشور است معتقد است برای داشتن صنعت فولادی باثبات و ماندگار که به استحکام اقتصاد این کشور کمک می کند سهم بازار واردات فولاد باید کاهش یابد. لازم است سهم محصولات فولادی وارداتی محدود گردد. به طوری که کارخانه های داخلی آنقدری از بازار سهم داشته باشند که بتوانند با 85 تا 87 درصد نرخ بهره وری کار کنند. از این رو باید سهم واردات از بازار فولاد امریکا به 10 تا 15 درصد برسد.

    علی رغم راهکارهای مختلف جهت محدودسازی واردات، فشار بازار واردات در این کشور رو به افزایش است. بین ژانویه تا می 2017 واردات محصولات فولادی به امریکا 14 درصد رشد سالانه داشته و شامل 26 درصد از سهم بازار این کشور می گردد. طبق آمار انجمن آهن و فولاد امریکا، نرخ بهره وری کارخانه ها در 5 ماه نخست سال 75.1 درصد بوده که 3.6 درصد رشد سالانه داشته است.

    برچسب ها