عصر خودرو

اخبار کوتاه جهان انرژی؛

کاهش صادرات نفت اوپک در ماه ژوئن

عصر بازار- کاهش صادرات نفت اوپک در ماه ژوئن (خرداد)، صرفه جویی ۲ میلیارد دلاری نیجریه در قراردادهای نفتی، افزایش چشمگیر صادرات نفت جمهوری آذربایجان ازمسیر روسیه و آغاز عرضه گاز روسیه به چین از مسیر سیبری به زودی، از جمله مهمترین عناوین خبرهای جهان انرژی در۲۴ ساعت گذشته است.

کاهش صادرات نفت اوپک در ماه ژوئن
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا ، صادرات نفت و میعانات گازی سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) از 25 میلیون و 424 هزار بشکه در روز در ماه مه به 25 میلیون و 187 هزار بشکه در روز در ماه ژوئن رسید.
    البته صادات نفت عربستان و لیبی در در این مقطع افزایش یافت.

    **صرفه جویی 2 میلیارد دلاری نیجریه در قراردادهای نفتی
    شرکت ملی نفت نیجریه (ان ان پی سی)، در بیانیه ای اعلام کرد که این شرکت با احیای قراردادهای بالادست نفت در قالب مفاد جدید، در سال گذشته دو میلیارد دلار در هزنیه های بالادستی صرفه جویی کرده و هزینه های عملیاتی تولید نفت را از 27 دلار برای هر بشکه به 22 دلار رسانده است.
    با توجه به حملات نظامی به تاسیسات نفتی و کاهش تولید در نیجریه عضو سازمان اوپک، این شرکت می کوشد صنعت نفت این کشور را که ستون اقتصادی نیجریه است، احیا کند.

    **رئیس آژانس بین المللی انرژی: بازار نفت در نیمه دوم 2017 میلادی متوازن می شود
    « فاتح بیرول» رئیس آژانس بین المللی انرژی گفت: انتظار می رود بازار جهانی نفت در نیمه دوم سال 2017 میلادی به توازن برسد، اما افزایش تولید از سوی کشورهایی چون نیجریه و لیبی ممکن است این روند را مختل کند.
    به گفته وی، آنچه سازمان اوپک انجام دهد تا قیمت نفت را بالاتر ببرد، به نفع تولیدکنندگان نفت شیل آمریکا خواهد بود و آنها واکنش نشان خواهند داد.

    **افزایش چشمگیر صادرات نفت جمهوری آذربایجان از مسیر روسیه
     شرکت ملی نفت جمهوری آذربایجان «سوکار»، اعلام کرد، صادرات نفت این کشور از مسیر روسیه در نیمه نخست سال جاری میلادی به 733 هزار و 664 تن افزایش یافت، این میزان در مدت مشابه سال گذشته 479 هزار و 730 تن بوده است.
    علت این افزایش، استفاده نکردن سوکار از خط لوله باکو-نووروسیسک برای صادرات نفت در ماه های ژانویه و فوریه سال 2015 عنوان شده است.

    **گازپروم عرضه گاز به چین را از مسیر سیبری به زودی آغاز می کند
    «الکسی میلر»، مدیرعامل گازپروم، بزرگترین تولیدکننده گاز روسیه، خبر داد این شرکت از دسامبر 2019 میلادی عرضه گاز به چین را از مسیر سیبری آغاز خواهد کرد. روسیه این توافق را به منظور رقابت با بزرگ ترین صادرکننده ال ان جی جهان، قطر، امضا خواهد کرد.

    **مدیرعامل شل: شرکت های نفتی باید در جریان خطرات تغییر جو قرار بگیرند
     «بن وان بوردن» مدیرعامل شرکت انگلیسی - هلندی شل گفت: تغییرات جوی را بزرگترین خطر بلندمدت برای شرکت ها و اقتصادهای جهانی به ویژه ابرشرکت های نفت و گاز عنوان کرد.
    وی با اشاره به اینکه باید آگاه باشیم این خطر چگونه بر ما تاثیر خواهد گذاشت، افزود: این شرکت تاثیر خطرات تغییر جو بر شل را بررسی کرده اما تاکنون جزئیات و زیان های مالی احتمالی ناشی از آن را بازگو نکرده است.

    برچسب ها