عصر خودرو

به دنبال عقد قرارداد با شرکت های خارجی؛

قرارداد پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس با هیتاچی ژاپن امضا شد

عصر بازار- شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس با شرکت هیتاچی ژاپن قرارداد جدیدی به منظور تامین تجهیزات و کمپرسور امضا کرد.

قرارداد پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس با هیتاچی ژاپن امضا شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر ، در ادامه امضای قرارداد همکاری با شرکت‌های معتبر در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی ایران در دوران پسابرجام، قرارداد جدیدی با شرکت هیتاچی ژاپن به منظور تامین کمپرسورها و سیستم‌های VRU تاسیسات ذخیره سازی پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس امضا شد.

    محمود امین نژاد، مدیرعامل شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس با اشاره به پیشرفت حدود 50 درصدی ساخت پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس در قالب سه پکیج پالایشگاه، خطوط لوله انتقال گاز و خوراک و مخازن ذخیره سازی در ماهشهر، گفت: به منظور تکمیل و شتاب در روند ساخت این پالایشگاه گاز، سه قرارداد اصلی در بخش تاسیسات و مخازن ذخیره سازی در ماهشهر امضا شده است.

    وی از امضای قرارداد جدیدی با شرکت هیتاچی ژاپن به منظور تامین و تحویل کمپرسورها و سیستم های VRUدر قالب قرارداد LOI خبر داد و افزود: افزون بر این برای حمایت از سازندگان ایرانی پس از انجام مناقصه، قرارداد ساخت پست برق و سوییچ گیر  GIS تاسیسات ذخیره سازی ماهشهر به 2 شرکت ایرانی واگذار شده است.

    هدف از طراحی و ساخت پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس تولید روزانه 48 میلیون مترمکعب گاز شیرین و تصفیه شده متان برای تزریق به شبکه سراسری، سالانه 1,5 میلیون تن اتان و 1.5 میلیون تن گاز مایع شامل پروپان و بوتان است.

    پیش بینی می شود با بهره برداری از این طرح پالایشگاهی خوراک طرح‌های در دست اجرای خط لوله اتیلن غرب شاخه دنا شامل مجتمع پتروشیمی گچساران و سپس طرح‌های تولید پلی اتیلن سبک و سنگین خطی کازرون، پلی اتیلن سنگین ممسنی، پلی اتیلن سنگین دهدشت و پلی اتیلن سنگین بروجن تامین شود.

    برچسب ها