عصر خودرو

رویترز:

تشنج در آبهای شرق آسیا بازارهای بورس آسیایی را کاهش داد

عصر بازار- آزمایش موشکی کره شمالی و شلیک موشک توسط این کشور به آبهای‌ ژاپن و متعاقبا تشدید تنش بین این کشور با همسایه شرقی آن به کاهش شاخص بازارهای سهام آسیایی منجر شد.

تشنج در آبهای شرق آسیا بازارهای بورس آسیایی را کاهش داد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس، در معاملات امروز بازارهای آسیایی به دلیل تشدید تنش بین گروه شمالی و ژاپن، شاخص بازارهای آسیایی روند نزولی را طی کرد.

    امروز کره شمالی یک موشک بالستیک را به آبهای ژاپن شلیک کرد و عملاً نگرانی‌ها نسبت به تشدید بحران منطقه‌ای ناشی از توانمندی‌های هسته‌ای این کشور افزایش یافت.

    از سوی دیگر بازارهای بورس اروپایی نیز در معاملات امروز حال خوشی نداشته و انتظار می‌رود شاخص FTSE-100 و DAX آلمان هر کدام کاهش 0.2 درصدی شاخص را تجربه کند.

    از سوی دیگر پیش‌بینی می‌شود شاخص CAC40 فرانسه نیز 0.3 درصد کاهش یابد.

    شاخص بازار بورس MSCI که بزرگ‌ترین شاخص بورسی خارج از ژاپن در آسیا و اقیانوسیه محسوب می‌شود، 0.6 درصد کاهش یافت. شاخص نیکی ژاپن نیز افت 0.1درصدی را تجربه کرد و شاخص KOSPI کره جنوبی نیز 0.6 درصد پایین رفت.

    طی روز جاری کره جنوبی تنها چند روز پیش از آغاز برگزاری اجلاس G20 که قرار است طی آن سران کشورهای بزرگ جهان نسبت به اقدام علیه برنامه تسلیحات هسته‌ای این کشور تصمیم‌گیری شود، یک موشک بالستیک میان‌برد را به آب‌های ژاپن شلیک کرد.

    این موشک پس از طی مسافت 930 کیلومتر در آبهای منطقه ویژه اقتصادی ژاپن، فرود آمد. ژاپن به شدت نسبت به این اقدام کره شمالی واکنش نشان داده و آن را نقض آشکار قطعنامه سازمان ملل عنوان کرده است.

    شینزوابه نخست‌وزیر ژاپن اعلام کرده که در اجلاس پیش رو از روسای جمهور چین و روسیه خواهد خواست تا نسبت به فشار برای توقف فعالیت‌های مرتبط با تسلیحات هسته‌ای پیونگ یانگ مواضع سخت‌گیرانه‌تری اتخاذ کند. با این اقدام ارزش وون، ارز ملی کره جنوبی نیز در برابر دلار 0.4 درصد کاهش یافت و به 1151 وون در برابر دلار رسید. به‌طورکلی فرود این موشک آزمایش‌شده در آبهای منطقه ویژه اقتصادی ژاپن، نگرانی‌ها را بیش از پیش تشدید کرده است.

    جینگ یی پان کارشناس بازار در موسسه آی جی سنگاپور معتقد است با ورود شوک شلیک موشک در اواسط روز در حال حاضر نگرانی نسبت به این قضیه در ژاپن آغاز شده و  در حال گسترش به دیگر بازارهای آسیایی است. بورس هنگ کنگ بیشترین کاهش شاخص را در این میان تجربه کرده و 1.6 درصد سقوط کرد.

    برچسب ها