عصر خودرو

نوبخت:

امضای قرارداد با توتال دیوار تحریم را شکست

عصر بازار- سخنگوی دولت تاکید کرد: امضای قرارداد توتال دیوار تحریم را شکست و نشان داد که دولت به تعهدات خود پایبند است، این قرار داد در کنار خرید هواپیما نشان داد که ما مصمم هستم.

امضای قرارداد با توتال دیوار تحریم را شکست
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از  ایلنا، محمدباقر نوبخت در نشست هفتگی خود با اصحاب رسانه با بیان این که تولید نفت در خرداد سال جاری برای نخستین بار تولید خام این سرمایه ملی از 3 میلیون و 931 هزار بشکه فراتر رفته است، گفت: جمهوری اسلامی ایران پس از رفع برجام تولید، به سمت قبل گام برداشته که گاز طبیعی به هشتصد و 52 میلیون متر مکعب و میعانات گازی ششصد و 92 ملیون متر مکعب رسیده است.

    ارزش قرارداد توتال، 84 هزار میلیارد تومان است

    او ادامه داد: روز گذشته قرارداد نفتی توتال امضا شد که ارزش آن 84 هزار میلیارد تومان است که سیصد و 35 میلیارد متر مکعب گاز ترش تولید خواهد شد.

    امضای قرارداد توتال دیوار تحریم را شکست

    رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه امضای قرارداد توتال دیوار تحریم را شکست و نشان داد که دولت در تعهدات خود پایبند است، اظهار داشت: این قرار داد در کنار خرید هواپیما نشان داد که ما مصمم هستم. این اتفاقات خوب از برکات انتخاب مردم در 29 اردیبهشت است و باید گفت باش تا صبح دولتت بدمد.

    نوبخت افزود: روز گذشته جلسه اقتصاد مقاومتی تشکیل شد، از این پس می‌توانیم عملکرد دستگاهای اجرایی را می‌توانیم ارزیابی کنیم.

    پنج میلیون و 180 هزار تن گندم تاکنون خریداری شده است

    او درباره وضعیت خرید تضمینی گندم تصریح کرد: تا تاریخ 11 تیر ماه بالغ بر پنج میلیون و 180 هزار تن گندم بالغ بر شش هزار و 770 میلیارد تومان گندم خریداری شده و که تاکنون سه هزار و 200 میلیارد از پول آن پرداخت شده است. دولت در سال 96 قصد خرید 11 هزار و 500 ملیون تن  گندم به ارزش 15 میلیارد و 252 هزار میلیون تومان را دارد.

    سخنگوی دولت درباره تاکسی‌های فرسوده هم خاطرنشان کرد: تا 12 تیر ماه، 50 هزار و 997 دستگاه تحویل داده شده است.

    امریکا تمام تلاش خود را کرد تا قراردادی با ایران امضا نشود

    نوبخت در رابطه با اهمیت قرارداد شرکت توتال با ایران ابراز داشت: با وجود مردان جنگ‌طلب در آمریکا، شرکت توتال یک قرار نفتی با اعتبار بالا با جمهوری اسلامی ایران امضا کرد. این قرداد نشان از اراده دارد و این اتفاق زمانی صورت می‌گیرد که آمریکا تمام تلاش خود را کرد که قراردادی با ایران امضا نشود.

    به جای پرداختن به آمریکا و حرکت منافقین باید از امضا قرارداد توتال خوشحال باشیم

    او در رابطه با امضای این قرارداد و برگزاری نشست منافقین بیان کرد: امضا قرارداد توتال ربطی به گروه تروریستی منافقین داعشی ندارد. این گروه زیر چکمه‌های صدام بوده و حالا زیر یوغ آمریکا است. به جای پرداختن به آمریکا و حرکت منافقین باید از امضا قرارداد خوشحال باشیم؛ آنهم در هنگامی که آمریکا تمام تلاش خود را برای به ثمر نرسیدن رایزنی‌ها به کار برد.

    معاون رئیس جمهور با بیان اینکه دو گروه باید از هم تفکیک شوند؛ یک گروه که واقعا دلواپس منافع کشور هستند اما گروهی دیگری هستند که قصد نابودی منافع را دارند، یادآور شد: در جریان برجام گاهی طرفین همدیگر را به نقض برجام متهم می‌کنند. باید یادآوری کنم در برجام سازوکاری وجود دارد که اگر یکی از طرفین از موازین و تعهدات خارج شد، مرجع تعیین‌کننده هیأت رصد است و اگر به این نتیجه برسیم که نقضی انجام شده، از همه امکانات استفاده می‌کنیم.

    برنامه ششم در حال اجرا است

    نوبخت درباره برنامه ششم عنوان کرد: این برنامه در دست اجرا است و مسئول اجرای آن سازمان برنامه است. رئیس جمهور موضوع 950 هزار فرصت شغلی را که اعلام کردند و استفاده از منابع خارجی هم جزیی از برنامه بودجه است.

    او تاکید کرد: مطالبی به برنامه اضافه شد که مالی بود و ما به این نتیجه رسیدیم که باید منابع مالی را نیز تامین کنیم. باید منابع را برای رشد اقتصادی 8 درصدی اضافه کنیم نه آنکه به خرج‌ها اضافه کنیم.

    دستگاه دیپلماسی مصادره اموال ایران توسط کانادا را پیگیری می‌کند

    سخنگوی دولت در خصوص مصادره 1/7 هزار میلیارد دلار اموال ایران توسط دادگاهی در کانادا گفت: در این خصوص اطلاعی ندارم اما دستگاه دیپلماسی این موارد را پیگیری می‌کند.

    نوبخت درباره اعتراض برخی نمایندگان در مورد رسیدگی دولت به مساله قاچاق کالا عنوان کرد: اقدامات خوبی صورت گرفته و معتقد هستیم برای حمایت از تولید داخلی باید جلوی قاچاق کالا گرفته شود.

    او در ادامه خاطرنشان کرد: قاچاق کالا از 45 هزار میلیارد تومان به 12هزار میلیارد تومان رسیده است.

    نقیصه اطلاع‌رسانی را در دولت دوازدهم برطرف می‌کنیم

    سخنگوی دولت درباره تحریف سخنان رییس‌جمهور توسط صدا و سیما گفت: باید در مقابل چنین حرکاتی واکنش نشان داد. شورای نظارت دفتر ریاست جمهوری اطلاع‌رسانی دقیق را انجام خواهد داد.

    او افزود: ما نیازمند ابزار رسانه‌ای قوی‌تری هستیم و این یک واقعیت است و در دولت دوازدهم این نقیصه را برطرف خواهیم کرد و ما برای این کار اقدام خواهیم کرد تا اطلاع‌رسانی درست صورت بگیرد.

    گروه سیاسی خاصی در صدا و سیما باید تغییر رفتار دهند

    او تاکید کرد: کارکنان صدا و سیما شریف هستند اما آن گروه سیاسی خاص باید تغییر رفتار دهند، صدا و سیما باید ملی باشند.

    واکنش سخنگوی دولت به پیشنهاد آتش بس سیاسی اصولگرایان

    نوبخت در پاسخ به سوالی در مورد پیشنهاد آتش بس سیاسی از سوی اصولگرایان عنوان کرد: افراد بر اساس وجود آزادی‌های سیاسی نظرات خود را بیان می‌کنند و لزومی نیست وقتی کسی چنین حرف‌هایی می‌زند آن را به جریان سیاسی خاصی ربط دهیم، خود این جریان باید پیگیر این بیانات باشد.

    او  در واکنش به اظهارات زاکانی در مورد قرارداد با توتال ادامه داد: باید خوشحال باشیم به رغم تلاش دولتمردان زیاده‌خواه و جنگ طلب غربی این قرارداد از سوی توتال امضا شد و ما نباید کاری کنیم که دیگران سوءاستفاده کنند.

    سخنگوی دولت در پاسخ به این سوال که آیا این اظهارات می‌تواند برای سهم‌خواهی از کابینه مطرح شده باشد، گفت: آقای روحانی برای چینش کابینه معیارهایی دارند و خودشان را در برابر مردم مسئول می‌دانند و قطعا کابینه‌ای را خواهد چید که به این مطالبات پاسخ دهد.

    منتظر معرفی و مجازات توهین‌کنندگان به رییس‌جمهور هستیم

    نوبخت درباره اتفاقات روز قدس گفت: حواشی روز قدس سوء استفاده از حضور مردم در صحنه بود و انحراف از اهداف آن صورت گرفت.

    او ادامه داد: دادستان تهران از این سوءاستفاده به عنوان جرم مشهود یاد کرد که در قوه قضاییه تعریف شده و ما منتظر هستیم این افراد معرفی و مجازات شوند.

    رییس سازمان برنامه و بودجه درباره ایجاد فرصت‌های شغلی گفت: از سازمان آمار ، اطلاعات را فصل به فصل دریافت می‌کنیم و مقایسه می‌کنیم.

    او تاکید کرد: نسبت شاغلین فصلی، در سال جاری و سال گذشته مورد مقایسه قرار می‌گیرد، یعنی بهار 96 با 95 مقایسه می‌شود.

    قصد ما تک رقمی کردن نرخ بیکاری است

    نوبخت ادامه داد: جمعیت فعال شاخصی است که مد نظر است و از سال گذشته 900 هزار نفر وارد بازار کار شدند که 703 هزار نفر شغل به دست آورند.

    سخنگوی دولت گفت: قصد ما تک رقمی کردن نرخ بیکاری است.

    نوبخت درباه حادثه 12 تیر و شهادت مسافران ایرباس گفت: اقدامات صورت گرفته و غرامت‌ها پرداخت شده اما مساله ما پیگیری این جنایت است.

    دولت خود را  موظف به پرداخت بدهی‌های بانک‌ها می‌داند

    او در ادامه با اشاره به اعتراض بانک‌ها درباره پایین آمدن سود بانکی گفت: عقل و منطق با توجه به تورم این است که نرخ پایین بیاید و دولت دو کار می‌تواند انجام دهد؛ یک سرکوب مالی و دیگری فراهم کردن ساز و کار است.

    نوبخت گفت: چرا سود بانکی بالا است؟ بانک‌ها از دو طریق می‌توانند سود به مردم بدهند؛ یکی استفاده از سرمایه است و دیگری بازپرداخت از طریق پول خود مردم است.

    رییس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: برخی بانک‌ها پول مردم را برای تسهیلات پرداخت کردند که بخشی از آن بازنگشته است.

    او در ادامه افزود: دولت خود را  موظف دانست این بخش از بدهی‌های بانک‌ها را پرداخت کند. دولت دو کار مهم انجام داد که بالا بردن سرمایه‌گذاری و کاهش مطالبات بانکی بود.

    رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: در این دولت 29 هزار میلیارد تومان سرمایه بانک‌های دولتی را اضافه کردیم و 13 هزار و 250 هزار میلیارد تومان بدهی آنها را پرداخت کردیم.

    اجازه به گروه‌های تروریستی برای برگزاری گردهمایی به دور از دموکراسی است

    او درباره نشست منافقین در فرانسه گفت: برگزاری این نشست مانند این است که فرانسه به داعش اجازه برگزاری همایش بدهد، منافقین سال‌ها جان هموطنان خود را گرفتند که داعش این کار نکرد.

    نوبخت تاکید کرد: این به دور از دموکراسی است که اجازه دهیم گروه‌های تروریستی گردهمایی داشته باشند و مردان دولت ترامپ در آن شرکت کنند و علیه ایران حرف بزنند.

    برگزاری حج، تصمیم نظام است

    او درباره سفر حج گفت: تصمیم برگزاری حج، تصمیم دولت نیست و تصمیم نظام است. اینکه ما فریضه حج را تعطیل نکنیم خواسته همه است، سال گذشته هم این آمادگی را داشتیم اما دولت عربستان شروط ما را امضا نکرد، اما امسال امضاء کرد.

    نوبخت ادامه داد: امنیت زائران ما بسیار مهم است، موضوع حج در شورای عالی امنیت ملی مطرح شد و اگر در جمع‌بندی، نظام به این برسد که حج انجام شود باید صورت بگیرد و ایستادن مقابل آن ایستادن مقابل نظام است.

    خالی کردن دل مردم از تریبون نماز جمعه درست نیست

    او تاکید کرد: اینکه پشت تربیون نماز جمعه ته دل مردم را خالی کنند، درست نیست و اینکه در جامعه دلهره ایجاد کنند صحیح نیست، این‌ها تریبون زیاد دادند و در پشت صحنه هم هستند‌‌، همان جا بیان کنند.

    چرا هر کسی لباس پیامبر را می‌پوشد خود را محق می‌داند.

    او گفت: مشاهده کردم یک روحانی حرف‌هایی زد در حد فتوا، نمی‌دانم چرا هر کسی لباس پیامبر را می‌پوشد خود را محق می‌داند.

    نوبخت تاکید کرد: بعضی دوست دارند دولت را تخریب کنند و حتی مقابل قرارداد توتال که منافع ملی در آن است، می‌ایستند.

    کاسپین مجوز دارد ولی فرشتگان ندارد

    او درباره موسسات مالی هم عنوان کرد: بانک مرکزی باید یا مجوز بدهد و یا حدود مجوز را تعیین کند، اگر بانک مرکزی بی‌تفاوت باشد جمع کردن این جریان مشکل خواهد شد.

    سخنگوی دولت ادامه داد: بانک مرکزی باید فعال عمل کند و تاکید کرده است که بدون مجوز‌ها یا مجوز بگیرند و یا تعطیل کنند.

    او افزود: کاسپین مجوز دارد ولی فرشتگان ندارد.

    رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: بانک مرکزی موسساتی که خارج از مجوز عمل می‌کنند را موظف کرده که سپرده خود را بگذارند برخی مقاومت کردند که بانک مرکزی موفق شد.

    او خاطرنشان کرد: مردم حق دارند و بانک مرکزی تا این لحظه تلاش کرده که حق مردم را پس بگیرد، حتی بانک‌های دولتی که متعلق به نهادهایی هم هستند نیز بانک مرکزی آنها را موظف به همین کار کرده که حق کسی ضایع نشود.

    نوبخت در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا مقابل احداث این موسسات گرفته نشد، گفت: ما وارث این موسسات بودیم.

    بخش عمده مسکن مهر در دولت یازدهم تحویل داده شد

    سخنگوی دولت درباره اظهارات رییس‌جمهور مبنی بر قوی شدن منطقه گفت: منطقه در حال حاضر ضعیف است، حتی با وجود کشور ما که امنیت دارد اما امنیت منطقه ضعیف است و بالاخره رخنه به وجود می‌آید. ما ناگزیر هستیم مرزهای خودمان را کنترل کنیم تا ناامنی سرریز نشود.

    او تاکید کرد: نیروی انتظامی ما با جان خودشان مانع از این سر ریز شدن هستند پس ما باید منطقه را قوی کنیم.

    نوبخت درباره انتشار قرار‌دادهای کشوری گفت: ما گام به گام پیش رفتیم و فکر می‌کردیم منتشر شده، دولت معتقد است باید شفاف سازی صورت بگیرد.

    او درباره بازسای منازل تخریب شده در حوادث طبیعی که سرپرست خود را از دست داده‌اند، گفت: در کنار تکمیل مسکن مهر، دولت خودش را موظف می‌داند که در کنار بخش دولتی در این بخش از مسکن کمک کند.

    سخنگوی دولت در ادامه افزود: به دو طریق این کمک صورت گرفت، نخست با پرداختن تسهیلات بیشتر ما سال گذشته 1000 هزار میلیارد تومان در اختیار وزارت نیرو قرار دادیم تا قیمت این واحدهای مسکونی پایین آید.

    او تاکید کرد: بخش عمده مسکن مهر در دولت یازدهم تحویل داده شد. دولت مصوب کرد مسکن روستایی  ساخته شود که این کار در حال انجام است، مسکن‌های اجتماعی و حمایتی هم با سود 10 درصد در دست ساخت  در حال ساخت است.

    رییس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: در کنار این مسکن‌ها کمک به واحدهای مسکونی که در حوادث طبیعی خراب شده است در حال انجام است. سازمان مدیریت بحران ارزیابی می‌کند تا 2 درصد از سر جمع برداشت کند نخست برای کمک بلاعوض و دادن وام ارزان قیمت است.

    او با اشاره به اینکه قوای سه‌گانه باید هماهنگ باشند، گفت: اجلاس قوه قضاییه فرصتی بود  که روسای سه قوه دیدگاه خودشان را در ایجاد هماهنگی ضمن استقلال خودشان داشته باشد.

    استفاده نادرست از تریبون‌های مقدس درست نیست

    سخنگوی دولت درباه چالش‌های پیش روی دولت اظهار داشت: برخی از چالش‌ها زیاد شده مثل حواشی روز قدس و یا عید فطر، مردم بعد از یک ماه روزه‌داری آمده بودند رهبری برایشان خطبه بخوانند و دعا کنند اما شخصی این چنین هجمه کرد.

    او ادامه داد: شاهد بودیم از تریبون‌های مختلف چه هجمه‌ها به رییس‌جمهور شد و ایشان دو دقیقه فرصت داشت، اما مردم آمدند و بیست و چهار میلیون رای دادند.

    نوبخت تاکید کرد: استفاده نادرست از تریبون‌های مقدس درست نیست. این اجلاس به آن 16 میلیونی که به شخص دیگری رای و یا رای نداند این تعهد خاطر را داد که همه قوا در جهت هماهنگی با هم گام خواهند برداشت.

    انتشار احکام قضایی در سایت نیازمند هزینه زیادی نیست

    او درباره سیاست‌های اصل 44 گفت: قبل آمدن دولت یازدهم، دولت قبل همه بدهی‌های خود را واگذار کرد، در حال حاضر مقدار کمی مانده اما سیاست ما این نیست که در رد دیون از طریق واگذاری بورس انجام دهیم.

    نوبخت درباره عدم انتشار آنلاین حکم محاکمه قضایی به دلیل نبود بودجه گفت: بودجه بلاگردان بسیاری از اظهارنظر‌ها می‌شود، این امر خیلی نیازمند بودجه سنگین نیست، بعضی از محاکم را می‌توان علنی برگزار کند.

    او ادامه داد: انتشار برخی از حکم‌ها در سایت نیازمند هزینه زیادی نیست.

    کارگروهی هم برای تعیین کابینه تشکیل نشده است

    سخنگوی دولت درباره تصمیم ترامپ برای جلوگیری از ورود هفت کشور به خاک آمریکا گفت: دیپلماسی ما این اقدام را ناقض حقوق بشر و ظلم به مردم آمریکا می‌داند .

    او افزود: این کار غیر حقوقی است که محاکم آمریکایی آن را نادرست و غیر قابل اجرا می‌دانند و ما هم آن را محکوم می‌کنیم.

    سخنگوی دولت درباره گمانه‌زنی‌ها در خصوص کابینه و وزیر دفاع گفت: هم جزییات و هم کلیات گمانه‌زنی‌ها واقعی نیست، اینکه 4 نفر جمع شوند و نظراتی بیان کنند بلامانع است، کارگروهی هم برای تعیین کابینه تشکیل نشده است. البته رییس‌جمهور از نظرات کار‌شناسان استفاده می‌کند تا انتخاب شایسته را انجام دهد، امیدوارم مجلس نیز با ما همکاری لازم را انجام دهد.

    برچسب ها