عصر خودرو

سنگ کانادا پیش پای صادرات نفت کردستان عراق به آمریکا

عصر بازار- دادگاهی در هالیفاکس کانادا هفته گذشته حکم توقیف نفت‌کشی که حامل نفت منطقه کردستان عراق به مقصد آمریکا بود را صادر کرد.

سنگ کانادا پیش پای صادرات نفت کردستان عراق به آمریکا
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، فایننشیال تایمز با اشاره به آمار ردیابی ماهواره‌ای گزارش کرده بود این نفت‌کش که نفت منطقه کردستان را بارگیری کرده بود و به مقصد آمریکا در حرکت بود، یک هفته پیش پس از خروج از منطقه جبل الطارق، ردیاب خود را خاموش کرد و مجددا در 300 مایلی هالیفاکس یا حدود 600 مایلی بوستون ظاهر شد.

    دادگاهی در هالیفاکس 29 ژوئن حکم توقیف محموله کشتی نورلند به میزان 721 هزار و 915 بشکه نفت خام را صادر کرد.

    بر اساس گزارش اویل پرایس، وزیر منابع طبیعی کردستان هفته گذشته اظهار کرده بود که خریداران نفت این منطقه به کردستان اطمینان داده‌اند که این نفت خام به مقصد آمریکا حمل نخواهد شد. اظهارات وی چند روز پس از این صورت گرفت که دولت مرکزی عراق اعلام کرد مشروعیت صادرات نفت کردستان به آمریکا را در دادگاه‌های آمریکایی به چالش خواهد کشید.

    در حالی که جنگ علیه گروه تروریستی داعش کم کم پایان می‌گیرد و منطقه کردستان آمادگی برگزاری همه پرسی درباره استقلال در سپتامبر می‌شود، تنش‌ها میان اربیل و بغداد در هفته‌های اخیر افزایش یافته است. دولت عراق سه سال قبل با حکم قضایی در آمریکا، مانع صادرات نفت کردستان به این کشور شده بود.

    برچسب ها