عصر خودرو

رییس کمیسیون صنایع و معادن اتاق بازرگانی:

۵۹ درصد سرمایه‌گذاری‌ها در معادن کوچک است

عصر بازار- رییس کمیسیون صنایع و معادن اتاق بازرگانی ایران گفت: ۹۸.۳ درصد معادن کشور را معادن کوچک تشکیل می دهند که ۷۳ درصد استخراج، ۶۵ درصد تولید و ۵۹ درصد سرمایه گذاری ها در این واحدها صورت گرفته است.

۵۹ درصد سرمایه‌گذاری‌ها در معادن کوچک است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، بهرام شکوری در همایش "معدن، فرصت ها و چالش ها" که در اتاق بازرگانی کرمان برگزار شد، اظهار کرد: ایران در کمربند مس، آهن و کرومیت و سایر مواد معدنی قرار گرفته و استان کرمان در این حوزه بسیار غنی است و هدف‌گذاری 1404 بر مبنای همین ظرفیت ها تعریف شده است.

    وی افزود: می خواهیم به 10 تن طلا، یک و نیم میلیون تن آلومینیوم و نهایتا 55 میلیون تن فولاد در هدف گذاری برسیم و سهم معادن کوچک و متوسط در این حوزه بسیار پر اهمیت است.

    شکوری بیان کرد: مشکل مواد معدنی یکی از بحث هایی است که در آینده کشور ما و دنیا را دچار مشکل خواهد کرد، زیرا میلیون ها سال طول می کشد ذخیره معدنی ایجاد شود و هر یک نفر در زندگی خود یک هزار و 400 تن مواد معدنی، سوخت و انرژی مصرف می کند و هر روز این ظرفیت رو به کاهش است.

    رییس کمیسیون صنایع و معادن اتاق ایران اظهار کرد: نیاز به وفاق ملی و همراهی همه اقشار و قوا برای جذب سرمایه گذاری خارجی در معدن داریم.

    وی با بیان اینکه نباید از حجم نقدینگی در دست مردم غافل شویم، افزود: موسسات مالی و بانک ها با دادن سود بالا برای سپرده ها، منابع مردم را جذب کرده و در جاهایی برده اند که هر روز مشکلاتی برای مردم و سپرده هایشان ایجاد می کند.

    شکوری در ادامه گفت: اگر بازار مصرف خوبی داشته باشیم، می توانیم موقعیت خوبی نسبت به سایر کشورها داشته باشیم و موقعیت ژئوپلتیک ایران، کریدورهای مختلفی را داراست.

    وی تصریح کرد: حلقه مفقوده، مدیریت است و تا زمانی که مدیریت درستی اعمال نکنیم، دسترسی به نوآوری ها و مدیریت کردن درست کشور اتفاق نمی افتد.

    شکوری بیان کرد: معتقدیم که بحران در آب وجود دارد اما بحران در مدیریت آب بیشتر است و به لحاظ قیمت کم آب در کشاورزی، بیشتین میزان مصرف در این بخش است و امروز صنعت برای تامین آب با مشکل رو به روست و قیمت تمام شده آب برای صنعت سه دلار است.

    وی در پایان تاکید کرد: تا زمانی که اندیشه های ما تغییر پیدا نکند، توسعه ایجاد نخواهد شد.

    برچسب ها