عصر خودرو

مدیرکل دفتر ترانزیت سازمان راهداری :

ترانزیت پس از دو سال رشد خود را از سر گرفت

عصر بازار- مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل سازمان راهداری از افزایش ۱۲ درصدی آمار ترانزیت در سه ماهه ابتدایی سال جاری خبر داد.

ترانزیت پس از دو سال رشد خود را از سر گرفت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا ، محمدجواد عطرچیان با بیان این مطلب اظهار کرد: در طول دو سال گذشته با وجود برنامه‌ریزی‌های گسترده‌ای که صورت گرفته بود، امکان بالا بردن آمار ترانزیت به دلیل رکودی که در این حوزه شکل گرفته بود، وجود نداشت اما خوشبختانه در سواحل ابتدایی سال 96 این روند تغییر کرده و به سمت آمارهای مثبت بازگشته است.

    وی ادامه داد: از این ر و در سه ماهه ابتدایی امسال دو میلیون و 309 هزار تن کالا از مرزهای زمینی و آبی ایران ترانزیت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 12 درصدی را نشان می‌دهد.

    مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل سازمان راهداری درباره وضعیت کالاهای نفتی و غیرنفتی در این دوره نیز توضیح داد: طبق آمارهای ارائه شده از مجموع ترانزیت سه ماهه امسال یک میلیون و 694 هزار تن سهم کالاهای غیرنفتی و 615 هزار تن سهم کالاهای نفتی بوده است.

    در این دوره مازوت بیشترین سهم را در ترانزیت ورودی به ایران داشته و پس از آن نیز پنبه، پارچه، قطعات اتومبیل و برنج قرار گرفتند. 

    عطرچیان درباره وضعیت مرزهای فعال در این دوره نیز اظهار کرد: طبق آمارهای رسمی بندر شهید رجایی با ثبت 827 هزار تن جابجایی سهمی 35 درصدی از کل ترانزیت کشور داشته و از این لحاظ رکورد فعال‌ترین مرز را به خود اختصاص داده است و پس از آن نیز دو مرز پرویز خان و بازرگان به ترتیب با حدود 16 و 11 درصد در رتبه‌های بعدی هستند.

    این مقام مسئول در سازمان راهداری ابراز امیدواری کرد: با تجهیز امکانات و بهبود زیرساخت‌های کشور و همچنین جذب سرمایه‌گذاری‌های لازم نسبت به رفع موانع و تسهیل ترانزیت اقدامات بیشتری انجام شود تا بتوان در آینده‌ای نزدیک از افزایش بالاتر نرخ ترانزیت در ایران سخن گفت.

    برچسب ها