عصر خودرو

بازار اوراق قرضه ۱۰ هزار میلیارد دلاری چین برای خارجیان

عصر بازار- - برای نخستین بار چین اعلام کرده که بازار اوراق قرضه خود را که ارزشی در حدود ۱۰ هزار میلیارد دلار دارد، به روی سرمایه گذاران خارجی می گشاید.

بازار اوراق قرضه ۱۰ هزار میلیارد دلاری چین برای خارجیان
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، چین سال هاست با رکود تدریجی اقتصادی دست و پنجه نرم می کند و از سال 2013 میلادی برنامه اصلاحات اقتصادی را به اجرا گذاشته است.
    یکی از اصلی ترین اهداف این برنامه گشودن بسیاری از بخش های تجاری، اقتصادی، ارزی و بانکی کشور به روی سرمایه گذاران خارجی است.
    دهها بخش تولیدی که تاکنون به روی سرمایه های خارجی بسته بود در مناطق آزاد اقتصادی برای آنها آزاد اعلام شده است.
    با این وصف باز شدن بازار بزرگ اوراق قرضه و خزانه چین به روی سرمایه گذاران خارجی به دلیل ارزش بالای آن از جذابیت زیادی هم برخوردار است.
    ظاهرا در جریان سفر «شی جین پینگ» رییس جمهوری خلق چین به هنگ کنگ در هفته قبل این موضوع به طور جدی مورد رایزنی و موافقت قرار گرفت.
    چین به نوشته روز دوشنبه روزنامه «ژاپن تودی»، دارای بزرگترین بازار اوراق قرضه جهان پس از آمریکا و ژاپن است و در گام اول سرمایه گذاران هنگ کنگی امکان خرید بدهی های چین را پیدا کرده اند.
    در صورتی که بانک مرکزی چین تصویب کند، سرمایه گذاران دارای اعتبار مطلوب و موسسات مالی و بانکی خارجی هم می توانند برای خرید این اوراق اقدام کنند.
    توافق در همین ارتباط میان چین و هنگ کنگ حاصل شده و از همین هفته نیز به صورت اجرایی و عملیاتی در آمده است.
    سرمایه گذاران خارجی فقط کمی کمتر از یک و نیم درصد از کل اوراق قرضه چین را خریداری کرده اند ولی با مقررات جدید میزان خریدها افزایش چشمگیری خواهد داشت.

    برچسب ها