عصر خودرو

مدیرعامل توتال:

پیام سیاسی این قرارداد، دوستی ایران و اروپاست

همکاری‌های توتال با ایران در سایر حوزه‌ها ادامه خواهد داشت

عصر بازار- مدیرعامل توتال گفت: می‌دانم که ایرانیان به تاریخ اهمیت می دهند و وفاداری بخش مهم تاریخ است. توتال در تاریخ، وفاداری و سودآوری برای ایران را ثابت کرده و امروز هم ما مفتخر هستیم که به عنوان نخستین شرکت خارجی به ایران باز می گردیم.

پیام سیاسی این قرارداد، دوستی ایران و اروپاست
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایلنا، پویانه، مدیرعامل توتال در مراسم امروز امضای قرارداد توسعه فاز 11 پارس جنوبی گفت:  توتال یک شرکت خصوصی است، ما به مقامات سیاسی فرانسه اطلاع دادیم که برای امضای قرارداد به ایران می‌آییم اما منتظر اجازه کسی نمی‌مانیم. ایران برای توتال کشور بسیار مهم است و ارتباط با ایران برای ما بسیار مهم است.

    وی تاکید کرد: پیام سیاسی این قرارداد، دوستی عمیق فرانسه و ایران و همچنین اروپا با ایران است.

    پویانه در پاسخ به این پرسش که آیا از سوی آمریکا فشار یا تهدیدی برای امضا نشدن قرارداد بوده یا نه، گفت: فعلا پاسخی برای این سوال ندارد.

    مدیرعامل توتال اظهار داشت: می‌دانم که ایرانیان به تاریخ اهمیت می دهند و وفاداری بخش مهم تاریخ است. توتال در تاریخ، وفاداری و سودآوری برای ایران را ثابت کرده و امروز هم ما مفتخر هستیم که به عنوان نخستین شرکت خارجی به ایران باز می گردیم.

    وی افزود: مذاکرات سخت بود اما بنا بر استاندارد زمان صرف شده برای چنین کاری در ایران، کارها سریع پیش رفت.

    پویانه خاطر نشان کرد: نخستین جرقه این قرارداد در ملاقات وین 2014 با زنگنه ایجاد شد.

    مدیرعامل توتال گفت: دو ویژگی قرارداد، جذابیت لازم را برای ما ایجاد کرد. نخست 20 ساله بودن قرارداد و دوم روش مدیریتی و اختیارات آن بود. اگرچه تولید این میدان برای مصرف داخلی ایران است اما موجب پیشرفت توان نفت و گاز ایران می شود.

    پویانه عنوان کرد: من با خانواده ام به ایران آمده‌ام و قطعا باز هم به ایران می‌آیم چون این قرارداد آغاز راه همکاری توتال با ایران است و این کشور ارزش بازگشت‌های متعدد را دارد. ما در سایر حوزه‌ها نیز همکاری خواهیم داشت.

    برچسب ها