عصر خودرو

نسبت به مدت مشابه پارسال صورت گرفت

رشد ۱۰۲ درصدی ارزش ضمانتنامه های صندوق سرمایه گذاری صنایع کوچک تا پایان خرداد

عصر بازار- مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک گفت: مبلغ ضمانتنامه های صادر شده این صندوق در سه ماه نخست امسال در همسنجی با مدت مشابه پارسال ۱۰۲ درصد رشد کرد.

رشد ۱۰۲ درصدی ارزش ضمانتنامه های صندوق سرمایه گذاری صنایع کوچک تا پایان خرداد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک، «محمدحسین مقیسه» اضافه کرد: در سه ماه نخست امسال 514 میلیارد ریال ضمانتنامه صادر شد که در مدت مشابه پارسال 272 میلیارد ریال بود.

    وی بیان داشت: در این مدت 83 فقره ضمانتنامه صادر شد که در مقایسه با 71 فقره ضمانتنامه صادر شده در مدت مشابه پارسال 17 درصد رشد کرد.
    مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک، افزایش کیفیت خدمات ارائه شده را یکی از اولویت های کاری در این صندوق عنوان کرد و افزود: امسال فرآیند صدور ضمانتنامه برای متقاضیان به طور کامل الکترونیکی شد و از آغاز اردیبهشت ماه امسال پرونده فیزیکی قبول نکرده ایم.
    مقیسه گفت: در همه کشورها صندوق ضمانت، موسسه اعتبارسنجی و بانک به عنوان سه ضلع حمایت از صنایع کوچک در نظام تعیین اعتبار فعالیت می کنند که در ایران صندوق ها و موسسه های اعتبار سنجی با هم ادغام شده اند.
    به گفته وی، طرح تاسیس نخستین شرکت اعتبارسنجی در کشور تدوین شده است و در صورت تصویب امسال کار خود را آغاز می کند.
    «پیشنهاد کرده ایم صندوق های ضمانت سهامدار این موسسه باشند. یک گروه مشاور از ژاپن نیز در این طرح همکاری می کند که بخشی از سهام موسسه را در اختیار می گیرد».
    وی اضافه کرد: در چنین شرایطی اگر بانک صنایع کوچک نیز تاسیس شود، این موسسه در کنار صندوق های ضمانت می تواند خدمات ارزنده ای به صنایع ارائه کند.

    ** صلاح نیست بیش از هفت برابر سرمایه ضمانتنامه صادر کنیم
    مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک بیان داشت: با توجه به پیشرفت در صدور ضمانتنامه ها داریم به محدودیت‌ها نزدیک می‌شویم، بر این اساس صلاح نیست بیش از هفت برابر سرمایه ضمانتنامه صادر کنیم.
    مقیسه همچنین از ورود صندوق سرمایه گذاری صنایع کوچک به صنعت گردشگری خبر داد و افزود: این صنعت افزون بر اشتغالزایی و ارزآوری مطلوب می تواند برای دستیابی به اهداف اقتصاد مقاومتی نیز مفید باشد.
    وی تصریح کرد: براساس برنامه ریزی های انجام شده، امسال به موضوع صادرات صنایع کوچک نیز وارد می شویم تا به هدفگذاری صادرات 2 میلیارد دلاری صنایع کوچک در سال 1396 دست یابیم.
    به گفته وی، طرح تاسیس نخستین موسسه تخصصی اعتبارسنجی صنایع کوچک کشور در وزارت صنعت، معدن و تجارت در حال بررسی است که در صورت تایید، به زودی فعالیت خود را آغاز می کند».
    بر اساس ایتن گزارش، چندی پیش صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک اعلام کرد: 35 ضمانتنامه از آغاز فروردین تا پایان اردیبهشت ماه امسال، برای صنایع کوچک صادر شد که در همسنجی با پارسال رشد 40 درصدی داشت.
    حمایت از تولید صنایع کوچک از بندهای سیاست های اقتصاد مقاومتی است که در سال 1392، ابلاغ شد.
    پس از آن، سال 1395 از سوی رهبر معظم انقلاب «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» نام گرفت و امسال نیز (1396) «اقتصاد مقاومتی؛ تولید- اشتغال».

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو