عصر خودرو

رشد ۰.۹ درصدی در ماه سپتامبر

ذخایر طلای چین باز هم افزایش یافت

عصر بازار: داده‌های دریافتی از چین نشان می‌دهد که این کشور در ماه سپتامبر، میزان ذخایر طلای خود را ۰.۹ درصد افزایش داده است.

ذخایر طلای چین باز هم افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۰:۰۰

    به‌گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، چین بار دیگر از افزایش ماهانه ذخایر طلای بانک مرکزی خود خبر داده و اعلام کرد: میزان ذخایر طلای بانک مرکزی در ماه سپتامبر، از ماهانه 54 میلیون و 450 اونس تروا (troy ounces)، به 54 میلیون و 930 میلیون اونس تروا افزایش داده است. این درحالی است که بانک مرکزی چین تلاش می‌کند ذخایر ارزی خارجی خود را تنوع بخشد.

    به‌گزارش بلومبرگ، دولت چین پس از بازگو کردن ذخایر طلای خود در تاریخ 17 جولای، اعلام کرد که این ذخایر در ماه جولای 19 و در ماه آگوست 16 تن افزایش یافته است که بدین‌ترتیب، میزان ذخایر طلای این کشور نسبت به سال 2009 میلادی، 57 درصد افزایش یافته است.

    داده‌های شورای جهانی طلا نشان می‌دهد، درحالی‌که چین از نظر حجم ذخایر طلا، رتبه پنجم جهان را در اختیار دارد، اما این فلز گرانبها تنها 1.6 درصد از مجموع ذخایر مالی این کشور را به‌خود اخصاص می‌دهد و این درحالی است که در آمریکا این رقم 73 و در آلمان 67 درصد است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها