عصر خودرو

تولید نفت لیبی از یک میلیون بشکه در روز عبور کرد

عصر بازار- با بهبود قیمت نسبی قیمت نفت در بازار جهانی، تولید نفت لیبی به بالاترین میزان خود از سال ۲۰۱۳ تاکنون رسیده است.

تولید نفت لیبی از یک میلیون بشکه در روز عبور کرد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس ، تولید نفت لیبی طی روزهای گذشته به بیش از یک میلیون بشکه در روز رسیده است.

    این نخستین بار از سال 2013 تاکنون است که تولید نفت این کشور به بالای یک میلیون بشکه در روز رسیده است. در حالی تولید نفت لیبی افزایش یافته است که طی روزهای گذشته توقف روند صعودی حفاری‌ها در آمریکا برای نفت شیل، به ماه‌ها پایین بودن قیمت نفت خاتمه داده و عملاً قیمت نفت را بهبود بخشیده است.

    افزایش تولید نفت لیبی می‌تواند توافق اوپک برای پایین نگه داشتن عرضه نفت به بازار جهانی را هم تحت الشعاع قرار دهد.

    بنا به اعلام یک منبع آگاه که خواست نامش فاش نشود، تولید نفت لیبی طی روزهای گذشته به 1.005 میلیون بشکه در روز رسیده است. در سال 2013 تولید نفت لیبی روزانه 1.13 میلیون بشکه بوده است.

    در معاملات امروز بازار جهانی نفت قیمت این حامل انرژی برای هشتیمن روز متوالی روندی افزایشی را طی کرد؛ چراکه تولیدکنندگان نفت شیل به یکی از طولانی‌ترین دوره‌های افزایش تولید نفت خود پایان داده‌اند.

    در ابتدای سال جاری تولید نفت لیبی تنها 690 هزار بشکه در روز بود که با بازگشت بزرگ‌ترین میدان نفتی این کشور به نام «شراره» در ماه گذشته میلادی به چرخه تولید نفت این کشور افزایش یافته است. پیش‌تر مصطفی سن‌آلا مدیر شرکت ملی نفت لیبی اعلام کرده بود قصد دارد تولید نفت این کشو را به 1.1 میلیون بشکه در روز افزایش دهد.

    برچسب ها