عصر خودرو

گل محمدی:

اکتشاف عناصر نادر خاکی در معادن سنگ‌آهن سنگان

عصر بازار- معاون اجرایی مجتمع معادن سنگان با اشاره به کشف عناصر نادر خاکی دیگر در مجموعه معادن سنگ آهن سنگان ، تصریح کرد: در حال حاضر این عناصر شناسایی شده و به دنبال استخراج این عناصر از دل خاک هستیم.

اکتشاف عناصر نادر خاکی در معادن سنگ‌آهن سنگان
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، عباس گل محمدی، معاون اجرایی مجتمع معادن سنگان گفت: با توجه به اهدافی که کشور در بخش تغییر ماهیت سرمایه‌گذاری و ایجاد درآمدهای جدید داشته و در نظر دارد که از بخش تک بعدی نفت به بخش های دیگر برود، می توان گفت که معدن، حوزه بسیار مهمی برای رسیدن به این اهداف کلان است.

    وی در ادامه افزود: تحقیقات صورت گرفته اخیر حاکی از یک ذخیره 5/1 میلیارد تنی در معادن سنگ آهن سنگان بوده و از طرف دیگر هزینه های استحصال سنگ آهن در معادن سنگان، بسیار پایین تر از  سایر معادن کشور است.

    گل محمدی با اشاره به کشف عناصر نادر خاکی دیگر در مجموعه معادن سنگ آهن سنگان ، تصریح کرد: در حال حاضر این عناصر شناسایی شده و  به دنبال استخراج  این عناصر از دل خاک هستیم.

    معاون اجرایی مجتمع معادن سنگان یادآور شد:  زنجیره تولید فولاد دارای 8 مورد است که 5 مورد از آن در معادن سنگ آهن سنگان موجود است.

    گل محمدی تصریح کرد: نکته ای که سنگ آهن این منطقه را نه تنها در قاره آسیا بلکه در تمام دنیا شاخص کرده  ، عیار بالای 42 درصدی این ماده معدنی غنی است.

    وی در پایان یادآور شد: درآمد این مجموعه معادن برابر با فروش 5 میلیون بشکه نفت در سال است و از مزایای مهم آن کاهش خام فروشی، افزایش اشتغال و ایجاد امنیت و توسعه پایدار در کشور است.

    برچسب ها