عصر خودرو

معاون بهره برداری معادن وزارت صنعت اعلام کرد:

ابلاغ بخشودگی جرایم دیرکرد حقوق دولتی معادن و اثر مثبت بر آینده صنعت

عصر بازار- معاون بهره برداری معادن وزارت صنعت از ابلاغ بخشودگی جرایم دیرکرد حقوق دولتی معادن توسط هیات وزیران خبر داد

ابلاغ بخشودگی جرایم دیرکرد حقوق دولتی معادن و اثر مثبت بر آینده صنعت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا ، پرهام موسوی گفت: افت قیمت های جهانی مواد معدنی، رکود پروژه های عمرانی و افزایش نرخ تورم در سنوات قبل، باعث افت قابل توجه در تولید و کاهش میزان فروش مواد معدنی و در نهایت کاهش نقدینگی بهره برداران معدنی شده بود.

    وی افزود: علی رغم تمام تلاش در وزارت صنعت و سازمان های استانی‌ آن حجم مطالبات دولت از محل حقوق دولتی رو به افزایش بوده و بهره برداران نیز به دلیل کاهش نقدینگی توان پرداخت معوقات دولت را در موعد مقرر قانونی نداشتند .

    این مقام مسئول توضیح داد: از این رو دو راهکار در پیش گرفته شد. یکی اینکه افزایش فشار به معدنکاران، سلب صلاحیت، کاهش تولید و از بین رفتن فرصت های شغلی و تولید منجر می شد. راهکار دوم  مدیریت موضوع با ارایه مهلت های مناسب، تقسیط بدهی حقوق دولتی هم چنین پیشنهاد عدم افزایش قیمت های پایه حقوق دولتی و غیره بود که ما راه کار دوم را اتخاذ کردیم.

    موسوی افزود: پیشنهاد بخشودگی جرایم حقوق دولتی معادن که با موافقت معاون وزارت صنعت و تایید وزیر در سال 95 با مکاتبات لازم دفتر معاون اول رییس جمهور انجام شد و با موافقت وی و ارجاع موضوع به کمیسیون اقتصاد دولت موارد با حضور نمایندگان معاونت امور معادن وزارت صنعت در کمیسیون اقتصاد مطرح و در نهایت منجر به مصوبه چهارم تیر و ابلاغ بخشودگی جرایم دیرکرد حقوق دولتی معادن شد.

    وی تصریح کرد: موافقت با این پیشنهاد وزارت صنعت، بخش مهمی از نقدینگی معادن را به سمت تولید هدایت کرده و از سوی دیگر مبلغ قابل توجهی از معقوقات دولت در این رابطه وصول خواهد شد. با این اتفاق مهم، طرفین مخاطب این مصوبه دولت و بنگاه های تولید معدنی از منافع آن بهره مند می شوند .

    برچسب ها