عصر خودرو

مدیر عامل سرمایه‌گذاری صنعت و معدن بررسی کرد:

آخرین وضعیت پرتفوی «وصنعت» و مرحله دوم افزایش سرمایه

عصر بازار- تجریشی معتقد است: سهم "وصنعت" نه تنها عملکرد کم فروغی نداشته ، بلکه به دور از هیاهو های سفته بازانه، بازدهی بسیار مناسبی را نصیب سرمایه گذارانی نموده که با نگاهی بلند مدت و بنیادی به سرمایه گذاری در این سهم پرداخته اند.

آخرین وضعیت پرتفوی «وصنعت» و مرحله دوم افزایش سرمایه
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از اقتصاد آنلاین، امیر تقی خان تجریشی ، مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری صنعت و معدن در پرسش و پاسخی کوتاه با اقتصاد آنلاین آخرین وضعیت این شرکت بورسی را تشریح کرده است.

    -  وضعیت سهام "وصنعت" در بورس حاکی از سکون و روندی تثبیت شده برای این سهم است که باعث کم فروغ شدن آن در بازار شده است، چه برنامه ای برای بازار سازی این سهم و افزایش بازدهی آن برای سهامداران دارید؟

    اتفاقاً بر اساس سوابق تاریخی سهم وصنعت در سال گذشته و ماه های اخیر با توجه به شرایط بنیادی از روند رو به رشد منطقی و پایداری برخوردادر بوده است به عبارت دیگر هرچند در چندماه اخیر بورس  درگیر رکود بوده اما سهم سرمایه گذاری صنعت  و معدن از این روند غیر افزایشی مستثنی بود.

    در خصوص  بحث بازدهی  چند نکته مهم است، سهم "وصنعت" برای سهامدارانی که در طول سال مالی گذشته سهامدار آن بودند بالای 50 درصد بازدهی داشته و این در حالی است که بازدهی شاخص بورس در همین دوره حدود 30درصد بوده است.

    همچنین کسانی  که در طول دوماه بعد از مجمع سالیانه، با سهام "وصنعت" همراه بودند  22درصد بازدهی به دست آوردند ؛ در صورتی که بازدهی  شاخص کل در این دوره  تنها 6درصد بوده و این بازدهی در مقایسه با سایر سرمایه گذاری ها از جمله دلار، مسکن و حتی سپرده های بانکی کماکان سهم وصنعت بازدهی بیشتری داشته است. بنابراین سهم "وصنعت" نه تنها عملکرد کم فروغی نداشته ، بلکه به دور از هیاهو های سفته بازانه، بازدهی بسیار مناسبی را نصیب سرمایه گذارانی نموده که با نگاهی بلند مدت و بنیادی به سرمایه گذاری در این سهم پرداخته اند.

    -  وزن صنایع مختلف در پرتقوی "وصنعت" چگونه است و استراتژی شرکت در مدیریت بهینه پرتفوی چیست؟

    این ترکیب را  می توان براساس قیمت تمام شده و ارزش  بازار در نظر بگیریم. بهای تمام شده پرتفوی بورسی شرکت حدود 4700 میلیارد ریال بوده که ارزش روز آن به بیش از 6800 میلیارد ریال بالغ می گردد.  بر اساس به لحاظ ارزش بازار دو صنعت محصولات شیمیایی و فرآورده های غذایی و آشامیدنی در صدر صنایع حاضر در پرتفوی بورسی قرار گرفته و به تنهایی نزدیک به نیمی از ارزش بازار کل پرتفوی را به خود اختصاص داده اند .

    باقی مانده پرتفوی شرکت به منظور مدیریت ریسک و متنوع سازی سرمایه گذاری ها در سهام سایر صنایع سرمایه گذاری گرده و با توجه به شرایط این روزهای بازار سرمایه نیز، بخشی از دارایی ها در اوراق با درآمد ثابت سرایه گذاری گردیده است

    -  ارزش خالص دارایی های هر سهم شرکت تا به امروز چقدر است؟

    سعی کردیم یک موضوع را فرهنگ سازی کنیم؛ و آن اینکه ارزش خالص دارایی ها را خودمان محاسبه نکنیم بلکه  این ها برای محاسبه  در اختیار شرکت های دارای مجوز سرمایه گذاری قراردهیم.

    -  در خصوص افزایش سرمایه شرکت توضیح دهید ؟

    مجمع فوق العاده را ماه پیش برگزار کردیم که عملا سرمایه شرکت از 300به 600میلیارد تومان مصوبه مجمع را گرفته و در حال حاضر از 300به 450میلیارد تومان را عملیاتی نموده ایم و چند روزی است که نماد حق تقدم مربوطه نیز در بازار باز شده است. اجرایی شدن 150میلیارد تومان دوم نیز متعاقبا طی برنامه های آتی اعلام می شود.

    -  ذخیره کاهش ارزش سرمایه گذاری ها در پرتفوی "وصنعت" چقدر است و چه تغییری با دوره مشابه سال قبل داشته است؟

    حدود 10میلیارد تومان ذخیره کاهش سرمایه گذاری دیده شده اما اینکه این میزان به چه ترتیبی تغییر خواهد یافت به پایان سال مالی و زمان بستن صورت های مالی در پاییز 96 مربوط و بر آن اساس تصمیم گیری می شود.

    -  مجمع سالیانه و میزان سود تقسیمی پیشنهادی هیات مدیره در چه تاریخی برگزار می شود ؟

    در سالهای اخیر معمولاً مجمع عادی سالیانه را در هفته های اول و دوم اسفند برگزار می کنیم امسال نیز پیش بینی می شود مجمع در همان محدوده زمانی برگزار گردد.

    برچسب ها