عصر خودرو

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی:

کیفیت گندم تولید داخل به استانداردهای جهانی رسیده است

عصر بازار- یزدان سیف گفت: کیفیت گندم ما هم از لحاظ افزایش پروتئین و هم گلوتئیت به کیفیت جهانی رسیده است که نتیجه آموزش های به زراعی به کشاورزان است.

کیفیت گندم تولید داخل به استانداردهای جهانی رسیده است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایلنا ، نشست خبری شرکت بازرگانی دولتی ایران با حضور  یزدان سیف، معاون وزیر و مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران امروز یکشنبه ١١ تیر در سالن جلسات این شرکت برگزار شد.

    در این نشست یزدان سیف اظهار کرد: شرکت بازرگانی دولتی ایران از ادغام چند شرکت در حوزه تامین کالاهای اساسی تشکیل شده و وظیفه تامین و تدارک کالاهای وارداتی را برعهده دارد.

    وی افزود: از وظایف اساسی دولت، مباشرت در خرید تضمینی کالاهای اساسی، تنظیم بازار، حفظ ذخایر راهبردی کشور و کمک در تامین کالاهای اساسی است. ما به دنبال تحقق اصل ٤٤ قانون اساسی و واگذاری امور به بخش خصوصی هستیم. با خرید تضمینی، ریسک تولید و بازار خرید را از کشاورزان دور کردیم و نگرانی آنها را از انبار و فساد پذیری کالاها کاهش دادیم.

    معاون وزیر جهاد کشاورزی در خصوص میزان خرید محصولات از کشاورزان خاطر نشان کرد: تا کنون ما ٥میلیون و ١٥٨ هزار و ٥٥ تن کالا از کشاورزان خریداری کرده ایم که نسبت به زمان مشابه در سال گذشته این خرید ٦ درصد کاهش یافته است. این به دلیل کاهش باران در پاییز برای گندم دیم و تاخیر در سرما و باران در بهار بوده است. پیش بینی می شود تا پایان فصل خرید 10.5 میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری شود.

    وی با اشاره به کیفیت گندم تصریح کرد: کیفیت گندم ما هم از لحاظ افزایش پروتئین و هم گلوتئیت به کیفیت جهانی رسیده است که نتیجه آموزش های به زراعی به کشاورزان است.

    سیف در رابطه با دانه های روغنی تشریح کرد: در حوزه های روغنی که یکی از برنامه های اساسی کشور و سیاست اقتصاد مقاومتی است امروز در شرایطی هستیم که در خرید کلزا با افت محصول تا کنون خرید ١٣٤ هزار تن خرید داشتیم و استان گلستان با ٤٧ هزار تن تولید تا کنون صدرنشین بوده است. در بحث گندم هم استان خوزستان با تولید یک میلیون و 350 هزار تن رتبه نخست کشور را داشته است. تا پایان فصل خرید پیش بینی می شود بالغ بر 200 هزار تن کلزا از کشاورزان خریداری شود که تاکنون 70 درصد این مقدار خریداری شده است.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو