عصر خودرو

زیان ۲.۷۴ میلیارد دلاری مادر گوگل از جریمه سنگین اتحادیه اروپا

عصر بازار- شرکت آلفابت، که شرکت مادر موتور جستجوگر گوگل محسوب می شود اعلام کرد، جریمه اخیر رگولاتور مقابله با انحصارگرایی تجاری کمیسیون اروپا علیه این شرکت میزان سوددهی آن در سه ماهه دوم سال را حدود ۲.۷۴ میلیارد دلار کاهش خواهد داد.

زیان ۲.۷۴ میلیارد دلاری مادر گوگل از جریمه سنگین اتحادیه اروپا
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم ، آلفابت در بیانیه ای اعلام کرد، شرکت قصد دارد در گزارش مربوط به میزان درآمدهایش، این جریمه را در یک خط جداگانه مربوط به هزینه های جاری بیاورد. این رقم جریمه امکان کسر مالیات ندارد، بنابراین جریمه مذکور درآمد خالص و میزان سوددهی به ازای سهام شرکت را 2.74 میلیارد دلار کاهش خواهد داد.

    تحلیلگران انتظار دارد شرکت آلفابت، مالک گوگل، میزان درآمد خالص خود در سه ماهه دوم سال را 5.78 میلیارد دلار اعلام کند.

    تحلیلگران این ایده که جریمه اتحادیه اروپا می تواند تهدیدی برای موقعیت سهام شرکت گوگل باشد را رد می کنند. اما برخی تحلیلگران نگرانی هایی در مورد تاثیر احتمالی هرگونه تغییر اجباری در خدمات خرید آنلاین گوگل مطرح کرده اند. خدمات خرید آنلاین گوگل یکی از منابع درآمدی رو به رشد شرکت گوگل است. گوگل 90 روز فرصت دارد تا راه حلی ا ارائه دهد که نگرانی های رگولاتورهای اتحادیه اروپا را رفع نماید، وگرنه با جریمه های بیشتری مواجه خواهد شد.

    رگولاتورهای مقابله انحصار تجاری اتحادیه اروپا هفته گذشته شرکت گوگل را 2.7 میلیارد دلار جریمه کردند. کمیسیون اروپایی دریافته که شرکت گوگل به صورت سیستماتیک در جستجوهای اینترنتی، سرویس های خرید آنلاین خود را در جایگاه بهتری نسبت به سایر شرکت های رقیب نشان می داده و رتبه رقبا را در نتایج جستجوها پایین تر می آورده است.

    مارگارت وستاگر، کمیسیونر رقابت اروپایی در بیانیه ای اعلام کرد، آنچه گوگل انجام داده بر اساس مقررات مقابله با انحصار تجاری اتحادیه اروپا غیرقانونی است. گوگل این شانس را از دیگر شرکت ها گرفته تا بتوانند از نظر محتوا و نوآوری (با شرکت های وابسته به گوگل) رقابت کنند. و مهمتر اینکه، این شرکت مصرف کنندگان اروپایی را از یک انتخاب واقعی میان خدمات مختلف و منتفع شدن کامل از نوآوری ها محروم ساخته است.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو