عصر خودرو

عضو کمیسیون صنایع و رئیس کمیته تولید ملی مجلس خبر داد؛

هفته آینده از وزیر صنعت سوال می شود

عصر بازار: هفته آینده از وزیر صنعت در خصوص مطرح کردن بحث خروج پتروشیمی ها از بورس کالا سوال می شود.

هفته آینده از وزیر صنعت سوال می شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، عضو کمیسیون صنایع و رئیس کمیته تولید ملی مجلس گفت: هفته آینده از وزیر صنعت در خصوص مطرح کردن بحث خروج پتروشیمی ها از بورس کالا سوال می شود.

    در همین راستا تعدادی از نمایندگان مجلس از جمله محمدرضا پور ابراهیمی، عضو کمیسیون اقتصادی، حیدری طیب، عضو کمیسیون انرژی مجلس، علی علیلو و نادر قاضی پور اعضای کمیسیون صنایع، رحیم زارع عضو کمیسیون اقتصادی، حسینی صدر رئیس کمیته پتروشیمی مجلس نیز در روزهای اخیر در واکنش به این مساله، خواستار پاسخگویی وزیر صنعت به نمایندگان مردم شده اند.

    محمد بیاتیان گفت: قرار بود نمایندگان مجلس سه شنبه هفته قبل از وزیر صنعت، معدن و تجارت سوال کنند که دلیل این همه اصرار برای خروج مواد پتروشیمی از بورس کالا چیست؛ اما این جلسه به هفته آینده موکول شده است. البته نظر ما حمایت از بورس کالاست به طوریکه اگر امروز مشکلی در روند معاملات وجود دارد باید اصلاح شود نه آنکه زمینه بازگشت امتیازهای ویژه را برای عده ای خاص فراهم کرد.

    بیاتیان با بیان اینکه دلایل وزیر صنعت برای خروج معاملات پتروشیمی از بورس کالا قانع کننده نیست، گفت: در نامه ای که وزیر صنعت به معاون اول رییس جمهور ارسال کرده است دلایل قانع کننده ای برای خروج معاملات پتروشیمی از بورس کالا عنوان نشده است و ما نمایندگان مردم از اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهور که تسلط کافی بر حوزه صنایع و معادن و مشکلات تولیدکنندگان دارند و خود موسس بورس کالا در دوران وزارت صنایع وقت بودند، انتظار داریم که زمینه بازگشت امضاهای طلایی و امتیازهای ویژه در صنعت پتروشیمی را فراهم نکند.

    محمد بیاتیان، عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی در خصوص ادامه تلاش ها برای خروج مواد پتروشیمی از بورس کالای ایران گفت: مبارزه با رانت و دلالی و رسیدن به شفافیت حداکثری یکی از برنامه های اصلی دولت به شمار می رود به طوریکه رییس جمهور بارها بر این موضوع تاکید داشته است. به این ترتیب خروج مواد پتروشیمی از بازار قابل رصد و شفاف بورس کالا هیچ توجیهی نخواهد داشت.

    رئیس کمیته تولید ملی و حمایت از ساخت داخل مجلس افزود: معمولا برای تعامل هر چه بیشتر دولت و مجلس، نمایندگان دولت سه شنبه ها به مجلس می آیند و به سوالات و ابهام های نمایندگان پاسخ می دهند که حتما سه شنبه آینده از وزیر صنعت در مورد سیاست وی برای صنعت پتروشیمی و بحث خروج مواد از بورس کالا سوال خواهد شد.

    عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: به عبارت بهتر بعید است که معاون اول رییس جمهور، نامه مذکور را امضا کند چراکه این موضوع شفافیت در صنعت پتروشیمی را به حداقل می رساند و با سیاست های دولت کاملا در تضاد است.

    رئیس کمیته تولید ملی و حمایت از ساخت داخل مجلس در پایان گفت: ما معتقدیم بورس کالا اگر دارای ایرادی است می شود این ایرادات را در خود بورس حل کرد نه آنکه به بهانه چند مشکل زمینه را برای بازگشت دوباره دلالان به بازار پتروشیمی فراهم کرد؛ با همه این تفاسیر هفته آینده با وزیر صنعت دور یک میز می نشینیم تا دلیل این همه اصرار محمد رضا نعمت زاده نیز برای ما نمایندگان مجلس روشن شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها