عصر خودرو

رایزن بازرگانی ایران:

کاهش بهای انرژی در مراودات با ترکمنستان تاثیر دارد

عصر بازار- رایزن بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در ترکمنستان گفت که علت عمده کاهش تجارت کشور ما با جمهوری ترکمنستان کاهش بهای انرژی بوده است.

کاهش بهای انرژی در مراودات با ترکمنستان تاثیر دارد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا ، رحمت اله خرمالی در نشست با شماری از فعالان اقتصادی استان گلستان با گرامی داشت روز صنعت و معدن، بیان کرد: دولت ترکمنستان برنامه دراز مدت صنعتی خود را پیش گرفته و به دنبال متنوع کردن بازار انرژی است.
    وی تاکید کرد: باید آگاه باشیم که در ترکمنستان تغییر مصرف مشاهده می شود و به همین منظور برای ورود به بازار این کشور باید شرایط روز را مورد مطالعه قرار داد.
    خرمالی اضافه کرد: به تازگی موضوع ثبت قراردادهای کشورهای خارجی در بورس ترکمنستان مطرح است که امکان پیگیری قضایی در صورت بد عهدی در تعهد ها را می توان از مزایای آن دانست.
    وی همچنین برگزاری نمایشگاه از سوی تجار گلستانی و ترکمنستانی را مورد تاکید قرار داد و گفت: سالانه یک نمایشگاه تخصصی برگزار می شود که استان گلستان می تواند از این فرصت استفاده کند.
    عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان نیز گفت: انتقال ارز و صدور ویزا از مشکلات تجارت با ترکمنستان است که امیدواریم راهکارهایی برای این امر اندیشیده شود.
    امیر یوسفی افزود: همچنین برگشت سرمایه از نکات مهم در تجارت با این کشور محسوب می شود که یکی از اصول مراودات تجاری است.
    یکی از اعضای اتاق گرگان نیز ضمن تاکید بر نقش حمایت سیاسی از تجار در افزایش مراودات با ترکمنستان بیان کرد: افزایش پوشش حمایتی دولت در تجارت با این کشور لازم است.
    حمید دامغانی گفت: ورود به بازار کشورها و رقابت بدون حمایت مناسب دولت مشکل خواهد بود که امیدواریم همکاری ها با بخش خصوصی پررنگ شود.
    استان گلستان از شمال با ترکمنستان مرز خشکی و نیز در حاشیه شرقی خزر واقع شده و با این کشور مرز آبی مشترک دارد.
    اکنون تجار گلستانی بیشترین مراودات اقتصادی و صادرات و واردات کالا را با کشور ترکمنستان از طریق گمرک اینچه برون واقع در شرق شهرستان گنبد کاووس انجام می دهند.
    در گلستان بیش از 800 بازرگان عضو اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان هستند.

    برچسب ها