عصر خودرو

تاکید مدیرعامل بانک تجارت بر حمایت از بنگاه‌های کوچک و متوسط

عصر بازار- مدیرعامل بانک تجارت از برنامه‌های این بانک در همراهی با سیاست‌های کلان اقتصادی کشور و حمایت از تولید و اشتغال و بنگاه‌های کوچک و متوسط در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری خبر داد.

تاکید مدیرعامل بانک تجارت بر حمایت از بنگاه‌های کوچک و متوسط
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از روابط عمومی بانک تجارت ،محمد ابراهیم مقدم صبح شنبه دهم تیرماه در حاشیه همایش سیاست‌های پولی و ارزی در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت حفظ روند مثبت رشد اقتصادی کشور گفت: برای رسیدن به اهداف کلان و شکوفایی اقتصادی کشور ضرورت دارد که بانک‌ها و سایر بخش‌ها همچون بخش تولید، بازار سرمایه و نهادهای اقتصادی کشور همراهی و همکاری تنگاتنگی داشته باشند.
    وی با اشاره به شعار اقتصاد مقاومتی، تولید اشتغال که از سوی رهبر معظم انقلاب ابلاغ شده است خاطرنشان کرد: حمایت دولت در راه‌اندازی بنگاه‌های کوچک و متوسط تاثیر خوبی در کنترل نرخ بیکاری داشته است، و این بنگاه‌ها به عنوان تکمیل کننده چرخه اقتصادی و پشتیبان بنگاه‌های بزرگ، با توجه به پایین بودن هزینه ایجاد و ساده بودن فرایند احداث و توسعه، تاثیر به سزایی در تولید و اشتغال، افزایش بهره‌وری و ایجاد اشتغال در لایه‌های مختلف جامعه دارند.
    مدیرعامل بانک تجارت در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص برنامه‌های این بانک در سال جاری خاطرنشان کرد: بانک تجارت در سال جاری همچنان به همراهی با سیاست‌های کلان اقتصادی کشور و همراهی با بخش تولید و اشتغال ادامه خواهد داد.
    مقدم در پاسخ به سوال دیگری در خصوص بازار پول و نرخ سود اظهار کرد: تجربه نشان داده که نرخ دستوری و خارج از واقعیت بازار شاید بتواند برای دوره کوتاهی پاسخگوی اقتصاد باشد اما با گذشت زمان، چرخه پولی کشور را دچار مشکل خواهد کرد. لذا برای ایجاد تعادل از یک سو سیاستگذار کلان پولی کشور و از سوی دیگر بانک‌ها و موسسات مالی در جهت ثبات در بازار نقش خاصی دارند.

    برچسب ها